Krakow, Auschwitz en zoutmijn

Hallo allemaal,

Ik ga komende weekend naar Krakow, met als doel Auschwitz bezoeken. Is het goed te doen om op eigen houtje met de bus daar naartoe te gaan? En kan iemand mij hier iets meer over vertellen? ik kom aan de tijden van de bus niet echt goed uit tot nu toe. En is een gids verplicht?
Ook willen we graag naar de zoutmijn, hoe kom je daar vanuit het centrum?
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

Bedankt alvast!

Hoi Lydiam1,

Velen zijn daar al geweest en kunnen je vast de antwoorden geven.
Kijk b.v voor wat info op Stedentrip Krakau - Polencafe.

Veel plezier,
Polencafe

Hoi,

Naar de zoutmijn ben ik niet geweest, daar kan ik je helaas geen antwoord op geven.

Ik ben wel op eigen houtje naar Auschwitz gegaan en een gids is niet nodig. Vanaf het station in Krakow heb ik de bus gepakt. Een dag van tevoren had ik het buskaartje gehaald en wist ik hoe laat mijn bus zou gaan.

Van Auschwitz naar Birkenau (vond ik nog indrukwekkender) kun je op het terrein van Auschwitz een busje nemen daar naartoe en andersom.

Kortom: ik vond het heel goed op eigen houtje te doen en een gids niet nodig. Ik vond het daardoor des te indrukwekkender.

Groetjes, Anne

Oke, bedankt voor de info! De zoutmijn is mij eigenlijk nog het meest onduidelijk, maar daar komen we vast wel aan uit! Auschwitz gaan we gewoon op eigen houtje doen denk ik, mijn vriend had al wat bustijden gevonden. We komen vrijdagavond aan in Krakow en willen zaterdagochtend op tijd de bus pakken, dus van te voren een kaartje kopen gaat niet lukken denk ik, maar het komt vast goed!

(en deze zomer naar Vietnam o.a., zie dat je daar ook fan van bent? wel toevallig!)

Mochten jullie op het station van Krakow aankomen vrijdagavond, zouden jullie ook al eventueel een buskaartje kunnen kopen, maar ik weet natuurlijk niet hoe laat jullie aankomen. Hoop dat je nog wat info kunt vinden over de zoutmijnen. Wellicht op de site die polencafé aangaf?

En ben inderdaad Vietnamfan. Daar ben ik twee maanden geweest, dus als je daar vragen over hebt, ben je van harte welkom op het Vietnamforum, hihi :wink:

Groetjes, Anne

Ik ben ondertussen alweer wat wijzer, moet ook met de bus te doen zijn ;). Kaartjes kunnen we inderdaad misschien vrijdagavond wel kopen. En die bussen naar Auschwitz gaan vanaf het centraal station in Krakow he? (is dat waar ook de treinen gaan?) of is dit al verteld en vallen we nu in de herhaling? Sorry hoor!

Komt goed, Vietnam is al voor een groot deel uitgestippeld, maar wellicht dat we elkaar op dat forum ook nog tegen gaan komen ;).

Hoi
Misschien kun je hier wat mee doen:

groet A

Dankje, heb ik gisteren inderdaad ook al op zitten kijken. Maar bedankt voor de tip!

Het busstation zit inderdaad bij de treinen. Ook voor de bus naar Auschwitz. Dat komt helemaal goed!

Groetjes, Anne