Kanotocht

hoi,

Begin October wil ik een kanotocht maken in Zweden (of noorwegen).
iemand ideen?

S

Ik heb helaas geen ideeën, maar wel erg benieuwd naar een antwoord op je vraag, aangezien ik met hetzelfde plan zit.

interesante site:

http://www.halleforsvandrarhem.com/index.php

Ik heb al min of meer beslist:)

Ik ga de Svartalven afvaren. (7-14 dagen)
In Oktober is er nagenoeg geen volk op de rivier. De nachten worden kouder en eind october kan het beginnen sneeuwen.
Maar de rivieren en meren zijn 100% zeker nog ijsvrij in oktober.
Honden zijn toegelaten.

Er zijn genoeg shelters langs de rivier, dus bij regenweer hoef iik niet in m’n tent te slapen als ik niet wil.
Ik doe het via:

http://www.halleforsvandrarhem.com/index.php

Het is een individuele tocht, maar je kan natuurlijk een gids vragen.

Hey,

Heb je al reisgenoten gevonden om de kanotrip te maken ?

Ikzelf heb in 2009 ook kano gevaren in Zuid Zweden en het was een ongeloofelijke ervaring ! Waar in Zweden ligt de Swartalven ?

Ik ben alvast geïnteresseerd ! ik ben man 23 en jij ?

Dat klinkt leuk die site die je stuurde! Wanneer ga je? Ik zou 29 sept. t/m 4 oktober kunnen, mocht je nog een reisgenoot zoeken.

groetjes, Maaike

Je zegt dat je een rivier zal afvaren. Je komt dus niet terug uit op het beginpunt, hoe zit het dan moet het terugbrengen van de kano/kayak.
Ik ben ook geïnteresseerd om zo’n trip te maken volgende zomer of eventueel in september.

Alvast bedankt.

hoi, wij willen volgend jaar vlotvaren in zweden voor 8 dagen.
heeft iemand dat wel eens gedaan?

@ Sandoro, toch niet verdronken met je kano hé :stuck_out_tongue:
Ga je deze trip nu alleen doen of zoek je reisgenoten ?

Grts :wink:

Hej Monique!

Mijn man en ik hebben in 1996 (time flies when you’re having fun) een 8 daagse kanotocht op de Klarälven gemaakt. Toen was het nog zo dat je bij aankomst een instructie kreeg hoe je een vlot moest bouwen (en dan vooral hoe je moet knopen, want er komt geen spijker aan te pas) en sliep je in je eigen tentje op het terrein. De volgende morgen werden we met een busje stroomopwaarts gebracht en daar lagen een berg boomstammen op ons te wachten. We konden we op het strand ons vlot bouwen. Vergis je niet in het vele werk om een vlot te bouwen. Een sterke man heeft de voorkeur :cheer: We hadden ons tentje op het vlot gebouwd, maar dat fungeerde als een zeil, dus overdag klapten we het tentje in en 's avonds weer op het vlot. Het gaat in een heel rustig tempo en onderweg kun je wat plaatjes aandoen. Je kunt je vlot aan een boom knopen of gewoon doordobberen. Helaas hadden we de laatste 2 dagen alleen maar STORTREGEN, dus dat werd als snel heel vervelend…

Het bedrijf bestaat nog steeds en hebben zelfs een website in het NL
http://www.vildmark.se/index2.asp/lang/1043

We hebben er over na zitten te denken om het dit jaar met de kinderen te doen, maar dat wordt dan maar een paar dagen en een kant-en klaar vlot. In ieder geval waren die, in 1996, toen ook te huur, maar via een ander bedrijf.

Veel (dobber)plezier!
Irene

1 like

hallo Irene,

Bedankt voor je uitgebreid verslag,we gaan dit zeker volgend jaar doen.
Weet jij toevallig hoe ruim je dit van tevoren moet bespreken omdat wij
gebonden zijn aan de bouwvak vakantie.

groetjes monique

Hej Monique!

Je zult wel van te voren moeten reserveren, (dan weten ze precies hoeveel bomen ze moeten kappen :teeth:) maar dat kun je ook in januari doen.
De Zweedse vakanties zijn niet, zoals in Nederland opgedeeld, maar de meeste gaan in juli, of de eerste 2 weken van augustus. Daarna beginnen de vakanties weer.

Groeten,
Irene

1 like