Hey allemaal!
Vanaf 25 juni wil ik naar Zweden voor 2 weken. Het plan is met t vliegtuig er heen en daar in hostels te overnachten. Naast busreizen en hostels, excursies etc. wil ik ook een kanotocht maken. Ik kwam de volgende website tegen:
http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/zweden/actieve_vakantie/kanovakanties
Het lijkt mij heel leuk om de 3 daagse tocht te maken maar dit kan niet alleen. Daarom zoek ik iemand die het ook leuk lijkt om deze tocht te maken!
Het gaat dus alleen om die 3 dagen. Het liefst ergens in de twee weken na 25 juni. Ik wil dan de spullen er bij huren zoals aangegeven op de site.
Stukje info over mij:
Mijn naam is Anne, meid van 21 jaar, studeer psychologie in Leiden.
Heb al eens gebackpacked in Australië 2,5 maand (voornamelijk in hostels geslapen en gereisd met de bus/trein/vliegtuig).
Ik kijk uit naar een reactie! Als je vragen, suggesties e.d. hebt hoor ik dit graag!
Groeten,
Anne
Hoi,
Ik had graag met je meegewild, maar ik ga zelf pas eind september/begin oktober naar Stockholm voor een congres en zou daarna nog graag wat willen rondreizen, wandel/kanotocht maken, enz. Heb je dus misschien nog tips voor me wat betreft activiteiten, hostels, excursies, busreizen?
groetjes maaike
Hey Maaike,
Stockholm was heel mooi! Ben zelf in het hostel City Backpackers geweest (schoon, mooi hostel, gratis internet, rustig) en in hostel Castanea (schoon, mooie douches, gratis internet, huiselijke sfeer en goede keuken), in het oude gedeelte van Stockholm. Ik vond zelf voornamelijk het oude gedeelte heel leuk en de grote winkelstraat in het nieuwe gedeelte is op loopafstand. Er zijn veel leuke musea in Stockholm, ben zelf alleen naar Fotografiska geweest, was leuk. Het Vasa museum schijnt heel leuk/interessant te zijn. Het uitgaan is heel duur, n biertje 5 euro of meer, cocktail rond de 10 euro. In de buurt van hostel Castanea zit een wat grotere supermarkt, Coop. Eten en drinken is duur dus dat was wel prettig. In de buurt van City Backpackers had je alleen maar van die 7elevens en restaurantjes.
Ik heb het openbaarvervoer in Stockholm verder niet gebruikt. Heb alles lopend gedaan en als het lekker weer is adviseer ik je dat ook. Je ziet dan veel meer en zo ver is alles eigenlijk niet.
Een nacht in een hostel kost je ongeveer 30 euro in een 8 tot 14 persoons kamer.
Verder heb ik ook een kanotrip gemaakt: http://www.canoeexperiencesweden.com/. Ik heb dit uiteindelijk zelfstandig gedaan, een 2-daagse trip van 42 km totaal. Was goed te doen want het is een rustige rivier en je hebt zat tijd om die 42 km te halen. Tentje mee en overnacht op een camping. De spullen kun je huren. Als je meer info wilt kun je het beste even contact opnemen met de mensen van die website. De eigenaren heten Allison en Colin. Vanaf Stockholm moet je dan eerst met de trein naar Karlstad en van daaruit naar Ekshärad. Een reis van ongeveer 5 a 6 uur.
Als je meer vragen hebt beantwoord ik ze graag!
Groetjes, Anne
Bedankt voor je info! Daar heb ik zeker wat aan! Was het trouwens een aanrader om die kanotocht alleen te doen? Klinkt wel erg mooi in ieder geval! Mag ik vragen hoeveel je ervoor betaald hebt?
Heb je behalve Stockholm en die kanotocht nog meer gedaan/gezien in Zweden?
groetjes, Maaike
Graag gedaan! Ik kwam op dinsdag avond aan en heb daar in een soort huisje geslapen, ben woensdag ochtend vertrokken en heb overnacht op een camping, die camping kostte 125 kr, op donderdag was mn 2e kanotocht en toen heb ik weer overnacht in dat huisje. Met de huur van de kano, campeerspullen (slaapzak met lakenhoes, tent, kookspullen, etc.) en de 2 nachten in het huisje was ik ongeveer 200 euro kwijt. Daar komt de overnachting op de camping nog bij. De kanotocht is goed alleen te doen, je bent wel 2 dagen bijna helemaal alleen. Als je overnacht op de camping spreek je wel wat mensen maar dit hoeft niet, je mag ook wildcamperen…scheelt je ook in de kosten, maar je hebt dan geen douche etc… Net wat je zelf prettig vindt. Ik ben onderweg 1 kano en 1 vlot tegengekomen. Als je het prettig vindt om een paar dagen alleen te zijn is het een aanrader. Je kan ook in overleg een langere of kortere route nemen. Zelfs 14 daags. Maar in augustus hebben ze geloof ik ook groepstochten. Dan zou je even op de site moeten kijken of ze moeten mailen. Dan ga je met een groep en een gids. Maar alleen is het dus heel goed te doen, je kan niet verdwalen want er zijn geen vertakkingen o.i.d… Ik neem aan dat je al eerder gekanoëd hebt?
Ik ben uiteindelijk maar 10 dagen naar Zweden gegaan, daar gaan dan al 2 dagen reistijd vanaf, 2 dagen kanoën en dan nog 2x 6 uur reistijd naar Ekshärad en weer terug. Dus ben verder alleen in Stockholm geweest. Rondgelopen, gebouwen bekeken, naar t museum geweest, uit geweest met mensen uit allerlei landen, gewinkeld en lekker gegeten.
Groetjes!
Groetjes, Anne