Zweden met de kano

Hallo

Ik ben aan het kijken om op kamp te gaan naar Zweden met de jeugdbeweging (JNM). Ik zou een 20 tal deelnemers willen toelaten. Het plan is om met Eurolines te gaan tot Zweden. Ter plaatse zouden we een 5tal dagen willen kanoën (ongeveer 70km?) en daarna nog 2of3 dagen rustig trekken (20km ongeveer in totaal).
Voor het kanoën zou ik liefst meren willen doen waar we langs de kant kunnen kamperen en ook nog een excursie doen de wildernis in. Liefst een rustige omgeving. eens iemand zien is geen probleem, maar geen bendes toeristen.

Nu vraag ik mij dus het volgende af: wat is een mooie locatie om te geraken, zijn er mensen die hier met openbaar vervoer naartoe gegaan zijn, of een kanoverhuurder die vanuit een goed bereikbare stad in de buurt komt oppikken, …

Ik ken zelf amper iets van Zweden, dus je kan me wijsmaken wat je wilt. Maar liefst iets goed natuurlijk. het gaat ons in de eerste plaats om de natuur.

groensels
Tyrr

hej , wij wonen in Los, in midden zweden. Hier zijn mogelijkheden genoeg.

1 like

Hoi Tyrr,

De reisorganisatie Buro Scandinavia heeft verschillende kano / vlot tochten in hun paket van uit Arvika
Internet www.buroscanbrit.nl/vakantie/?&land=Zweden&soort=BijzondereVakanties&regio=Midden- en Noord-Zweden&thema=Natuur
Arvika is te bereiken met de trein, spoorlijn Oslo - Stockholm.
De organisatie in Arvika is te vinden op internet www.arvikacanoe.se/aktcwebb2/index%20GB.htm
In 2003 heb ik samen met mijn vrouw de Glaskogen tocht gedaan eind Juni. Zeer rustige tocht, geen massatoeristen en altijd schoon drikwater uit de meren en kamperen op kleine eilandjes of langs een meer. Duidelijke kaarten en informatie. Je wordt naar het begin punt gebracht en vaart terug naar Arvika. Sommige stukken moet je wel over land lopen (afhankelijk van de gekozen route) maar daarvoor krijg je een karretje mee, werkt prima.

Met vriendelijke groet,

Dirk Bart