Kanab Utah, wie kan ons meer vertellen

We willen tijdens onze rondreis die start in San Francisco en eindigt in Phoenix enkele dagen doorbrengen in Kanab, omdat deze plaats centraal ligt om diverse NP te bezoeken (Zion, Bryce). Wie kent de omgeving van Kanab goed en kan ons vertellen of het zinvol is om er een aantal dagen (4 of 5) te blijven.
Bj voorbaat dank voor jullie reactie.
ingrid

Ik geloof dat ik 2 of 3 nachten in Kanab heb overnacht in mijn trip 2 jaar geleden. Er zijn best wel wat plaatsen te bereiken op 1-2 uur rijden:

  • Page (antelope canyon, horseshoe bend)
  • Zion NP
  • Bryce Canyon NP
  • Grand Canyon north rim
  • diverse andere dingen, google maar.

Je kunt er goedkoop overnachten. Opzich niet zo’n slechte uitvalbasis voor die regio, je bent dan wel elke dag bezig met heen en weer reizen maar je hoeft niet elke dag uit te checken. Daarnaast hou je flexibiliteit in je trip: je kunt zelf ter plekke bepalen wat je wanneer gaat doen.
Wij zijn zelf op aanraden van iemand van het hotel kayaks gaan huren bij de antelope canyon, ipv via een trap zijn we er naar binnen gekano’d :slight_smile:

Als je genoeg tijd hebt en het is in te passen in je route zou ik ook nog een dag nemen om de route 12 van bryce naar capitol reef te nemen, die was echt prachtig. Dan voor capitol reef nog een volle dag.

1 like

Dank voor je reactie Pieter. Hoeveel tijd heb je nodig in Bryce vanuit Kanab. Als de reistijd in totaal 4 uur (heen en terug) is vanuit Kanab is het wsl interessanter om dichtbij Bryce te logeren?

Ik zie op google maps dat het 1 uur en 22 minuten rijden is. Als je om 8 uur wegrijdt ben je er om half tien en dan heb je de hele dag om er rond te lopen, bijvoorbeeld bij een paar viewpoints langs de rand en een hike van een paar uur door de canyon zelf. Het is opzich niet zo heel groot.

Het is uiteindelijk ook een kwestie van persoonlijke voorkeur: wil je flexibel zijn in de planning en wat heen en weer rijden vanaf 1 punt, of plan je een route die in beton gegoten is waardoor je wat minder kilometers maakt en vaker moet in en uitchecken (wat ook tijd kost). Als je de dag er na naar Capitol Reef zou gaan (of er vandaan komt) kan ik me wel voorstellen dat je dicht in de buurt van Bryce zou overnachten.

1 like

Dank voor je voorzet Pieter, ik denk dat we er dan toch de voorkeur aan geven om in de buurt van Bryce te overnachten.

Wij hebben heel vaak in Kanab overnacht. In 2011 nog 4 dagen maar daarvoor hadden we al die NPs al meermalen bezocht. Kanab was voor ons meer een uitgangspunt voor minder bezochte gebieden zoals The Wave en Toroweap aan de North rim. Als je van de parken wil genieten zou ik er ook logeren dus in Bryce and Zion. Hoogtepunten zijn vaak sunset en sunrise maar het is echt af te raden in het donker te rijden omdat er zo veel wildlife rondloopt.

1 like