Tips voor overnachtingen langs kust tussen SF en CambriaA

Wij gaan in november een reisje doen en willen graag tips voor leuke motels langs de kustweg. We willen hier 3 overnachtingen doen. Waar is het aan te raden twee nachten te blijven?
Tips voor een niet te duur hotel < 120 dollar per nacht in San Francisco zijn ook welkom (parkeren niet nodig) waarbij veel op loopafstand te vinden is. We reizen met een baby en willen het ons gemakkelijk maken.

Totale reisplanning:
AMSSan Francisco
San FranciscoSan Francisco
San FranciscoSan FranciscoS
an FranciscoMonterey
MontereyBig sur
Big SurCambria
CambriaMojave
MojaveLas Vegas
Las VegasZion NP
Zion NPZion NP
Zion NPZion NP
Zion NPBryce NP
Bryce NPCapitol Reef NP
Capitol Reef NPMexican Hat
Mexican HatTuba City
Tuba CityGC NP
GC NPGC NP
GC NPFlagstaff-Los Angeles

Wat is beter aan te raden om een paar dagen te blijven: Zion of Bryce. We willen daar een paar dagen rustig aan doen en wandelen. Niet teveel in de auto zitten.

Gr Caroline

Ik zou Zion NP inkorten. Daar heb je nu 3 overnachtingen staan, terwijl wij in een dag daar waren uitgekeken!
Ik zou meer tijd plannen in Arches, want daar valt veel meer te zien.
(Tenminste, Tuba City staat op het programma, dus ik neem aan dat je ook het park in gaat.)

We gaan niet naar Arches, daar zijn we al eens geweest en inderdaad super veel te doen. Ik bedoel Tubah city in buurt van Grand Canyon. Bedankt voor je tip over Zion, misschien toch beter een extra relaxdagje in Las Vegas te plannen (dagje niets doen is het doel).

Zion is meer een wandelpark dan Bryce, alhoewel daar ook de nodige trails zijn. Zion is ook minder koud dan Bryce omdat Bryce op 8000 ft. ligt. Vooral de nachten zullen er koud zijn. Ik beveel meestal 2 nachten in Zion en 1 nacht Bryce aan maar je kunt natuurlijk langer blijven. i dag voor Bryce naar Torrey en Capitol Reef is prima net als Torrey over de prachtige ut95 via Moki Dugway naar Mexican Hat (nog meer te zien onderweg zoals Hite Overlook, Muley Point en Gooseneck SP. Na vertrek uit MH stop even bij milemarker 13 voor een klassieke foto. Na het bezoek aan Monument Valley zou ik doorrijden naar GC of naar Cameron ipv Tuba City.
Na GC kom je niet meer in Flagstaff maar je rijdt via Williams en Kingman naar Ca. GC naar Los Angeles is wel 9 uur rijden.
Onder SF zou ik overnachten in Cambria aan Moonstone Beach. Kijk voor hotels op Tripadvisor onder de hotelreview section.
Heb je al reserveringen voor GCNP?
Yeehaw

Bedankt, we gaan snel reserveren in GC NP. We vliegen van Flagstaff naar LA om een lange reisdag te besparen.

Heb je nagekeken of je de huurauto in Flag kan achterlaten? En of er drop off fees zijn? En of het een rechtstreekse vlucht is of via Phoenix? En of de vlucht naar Lax gaat? Heb nooit deze route zelf gevlogen en ik zou het waarderen om hier info over te krijgen. Er wordt vaak naar gevraagd.
Bedankt.
Yeehaw

De vlucht gaat rechtstreeks van Flagstaff naar LA (LAX) met Alaska Ailines. 1 uur 30 minuten. De auto kan achtergelaten worden, maar drop off kosten moet ik nog extra checken. Volgens mij zijn die er niet. Ik boek via easycars.com.

Heb net gechecked en geen drop off costs.

There is no charge for one-way rentals in Arizona, California or Nevada.

Bedankt!

Bij Zion is the Desert Pearl Inn een geweldig hotel, en de shuttle naar Zion stopt voor de deur.
Bij the Grand Canyon is Best Westen Squire Inn een mooi hotel, ook daar stopt de shuttle voor de deur.
Langs de kust hebben wij in Pismo Beach geslapen, was een leuk dorpje.

Frieda heeft een paar uitstekende suggesties gedaan. Desert Pearl is een geweldig hotel maar een beetje duur. Als dat geen probleem is mag je dit hotel niet missen. BW Squire is ook goed maar ligt in Tusayan aan de zuidingang van GCNP. Er is inmiddels wel een shuttle zoals gezegd. Om aan de rim te zitten zou je een keus moeten maken uit El Tovar, Kachina, Thunderbird of Bright Angel in het park. Pismo Beach heeft heel wat hotels en is geweldig om te logeren maar wel iets verder dan Cambria. Als je Hearst Castlee wil bezoeken zou ik in Cambria (of San Simeon) blijven. Anders naar Pismo in bv Kon Tiki of BW Shore Cliff Lodge. Ook geen goedkope opties trouwens maar prachtige locaties.
Yeehaw

Bedankt voor ale tips. Desert Pearl inn is geboekt en bij de GCNP zitten we in Bright angel lodge. Langs de kust willen we op de bonnefooi doen. We hopen dat dit in november niet tot lang zoeken leidt?? Of is het juist daar ook aan te raden van te voren te boeken. Een beetje vrijheid hier leek ons nog wel lekker omdat we bij de NP wel steeds geboekt hebben. In Monument Valley willen we een nacht blijven in The View. Volgens mij leuk als je er slaapt, maar het lijkt wel een monster zo naast die schoonheid van de Valley.

De drukte is over in November en er zijn genoeg hotels en motels. Niks te kort hier. http://www.pacific-coast-highway-travel.com/ . Ik weet zeker dat je geen moeite hebt om een hotel or motel te vinden voor onder $100. (Motel 6 - 3 ster motel bv. is onder $60, simpel maar schoon.)

De PCH route is prachtig, jullie zullen zeker van de Californische kust genieten. Het zal wel fris to koud zijn.

Als jullie tijd hebben bezoek ook Monterey Peninsula http://www.monterey-reservations.com/activities.php en ook Morro Bay. Eigenlijk alles is mooi langs de kust. Ik kan er niet genoeg van krijgen. Wij gaan in January naar San Franciso met de RV en nemen voor zeker PCH.

Veel plezier en be safe.

:vak02:P