Op dit forum zag ik veel goede feedback langskomen op voorgestelde reizen. Wij zijn voor onze huwelijksreis ook aan het zoeken naar een goede route. We willen sowieso de tijd nemen om langs de kust te rijden tussen San Fransisco en Los Angeles te reizen. De route is ondertussen al veel veranderd en momenteel zitten op de volgende route. We gaan 16 nachten in september.:
San fransisco 3 nachten
Santa Maria 2 nachten (of andere suggesties voor een tussenstop om dagje rustig aan te doen?)
Los angeles 2 nachten
Barstow 1 nacht
St george 1 nacht
Zion park 1 nacht
Bryce canyon 2 nachten
Grand canyon 1 nacht
Las vegas 3 nachten
Zijn jullie actieve mensen of niet? Jullie brengen enorm veel dagen in steden rond, wat ik zonde vind. San Francisco zou eventueel in 2 nachten kunnen (hangt er vanaf hoelaat je aankomt). Wat betreft de kustroute, doe géén 2 nachten in Santa Maria. Doe dan liever 1 nacht in Monterey (of het goedkopere Santa Cruz) en 1 nacht in Santa Maria (of San Simeon, daar zaten wij).
Verder is de afstand van Barstow tot St George denk ik te groot. Beter is dan denk ik om vanuit Los Angeles naar Las Vegas te rijden (weet niet of dat wel te doen is). Daar dan 2 nachten te blijven en vanuit Las Vegas de North Rim van de Grand Canyon te bezoeken. Zion zou ik zeker 3 nachten blijven als je houdt van wandelen. Vonden wij het mooiste park (Angels Landing, Observation Point, The Narrows). Bryce kun je ook eventueel een nacht korter blijven. Onze ervaring was dat het mooi was, maar dat je het na 1 dag wandelen ook wel gezien hebt. Vervolgens terug naar Las Vegas en daar het vliegtuig terug pakken. Dus:
Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco
Dag 5: Santa Cruz
Dag 6: San Simeon
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas (Grand Canyon)
Dag 11: Zion NP
Dag 12: Zion NP
Dag 13: Zion NP
Dag 14: Bryce Canyon NP
Dag 15: Las Vegas - Amsterdam
Heb je nog 2 dagen over die je zelf ergens tussen kunt proppen. 3 Nachten in Las Vegas… ik moet er niet aan denken. Maar anderen zouden er een week willen blijven.
Gefeliciteerd! Voor een huwelijkseis zouden Carmel and Cambria mijn voorkeur hebben tussen SF en LA. San Simeon is een rijtje motels en weinig restaurants. In Cambria probeer een hotel langs Moonstone beach of anders Cambria Pines Lodge (goed restaurant and een bandje 's avonds) Santa Maria is 3x niets. Santa Barbara is prachtig maar kan onderweg tussen Cambria en LA bezocht worden.
Barstow is ook niet erg aantrekkelijk. Het is 5 uur rijden tussen LA en Las Vegas en 3 uur rijden van Las Vegas naar Zion (en je verliest een uur door tijdsverschil) St. George is nog een uur rijden van Zion. Waarom St. George? Waarom niet Springdale voor Zion? En 2 nachten Zion en slechts 1 nacht Bryce zijn aanbevolen.
North rim ligt idd meer op de route maar je moet hier zo snel mogelijk reserveren (geldt ook voor SR) want er is maar 1 lodge aan de NR.