Allereerst bedankt voor alle tips, verslagen en rondreizen die hier staan of op andere sites waarnaar gelinkt wordt. Afgelopen vakantie week dat als input gebruikt voor onze reis aanstaande zomer. We zijn nog echte Amerika groentjes en zouden advies heel fijn vinden. Hieronder de reis:
5-8 San Francisco – Aankomst
6-8 San Francisco
7-8 San Fransisco
8-8 San Francisco – Vertrek Yosemite (auto oppikken)
9-8 Yosemite
10-8 Yosemite
11-8 Lone pine
12-8 Death Valley
13-8 Las Vegas
14-8 Las Vegas
15-8 Hurricane (naar Bryce of Zion)
16-8 Hurricane (Naar Zion)
17-8 Page
18-8 Monument Valley
19-8 Grand Canyon
20-8 Grand Canyon
21-8 Kingman
22-8 San Diego
23-8 San Diego
24-8 New Port Beach
25-8 New Port Beach
26-8 Newport Beach naar vliegveld LA X (auto inleveren en naar huis
Andere maand dan augustus is helaas niet mogelijk. Tips en aanvullingen zijn van harte welkom!
Hi
De route die je hebt gepland is natuurlijk wel haalbaar maar ik zou het toch iets anders doen. Death Valley in augustus is gruwelijk heet dus ik zou een nacht daar overslaan en direct van Lone Pine naar Vegas rijden met wat stops onderweg. Wandelen doe je echt niet bij 120+F. Hurricane ligt buiten Zion. Ik zou Springdale kiezen voor een bezoek aan Zion, daarna naar Bryce rijden met een overnachting en daarna naar Page maar je kan ook gemakkelijk 2 nachten Zion doen zonder je te vervelen. Voor velen is 1 nacht GC vaak genoeg maar 2 nachten zijn beter. Keuze maken zoals altijd en zorgen dat je reserveringen hebt vooral voor Yosemite, MV en GC.
Yeehaw
Yeehaw, bedankt voor de tips en de moeite om Amerika newbies op weg te helpen. DV ruilen we om voor Bryce, Las Vegas schuiven we een dag naar voren en voor Zion gaan we naar Springdale.
Door een collega ben ik enthousiast geworden over de kust route richting san fransisco en zit ik er aan te denken om de strandplek daarvoor om te ruilen. Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig om op het gemak van San Diego naar San Fransisco te gaan? Zou er evt. nog 1 of 2 dagen te winnen zijn tussen Zion en Grand Canyon zonder dat het een rushjob wordt?
Als je de kustroute wil doen zou ik San Diego laten vallen. Ik zou minstens 2 overnachtingen plannen tussen LA en SF in bv Cambria en Monterey. 3 nachten tussen San Diego en San Francsico maar langer kan ook. Ook langs de kust zou ik willen aanbevelen om reserveringen te maken.
Met het lekkere weer hier beginnen de zomerkriebels op te spelen, enorm veel zin om naar Amerika te gaan!
Hebben de route aangepast en San Diego en LA eruit gehaald. We hebben denk ik nog ruimte om een dag kustroute te switchen voor een extra dag park ergens. Zo laten of daar nog iets mee doen?
5-8 San Francisco – Aankomst
6-8 San Francisco
7-8 San Fransisco
8-8 San Francisco (auto oppikken)
9-8 Yosemite
10-8 Yosemite
11-8 Lone pine
12-8 Las Vegas
13-8 Las Vegas
14-8 Springdale (Zion)
15-8 Springdale (Zion)
16-8 Bryce
17-8 Page
18-8 Monument Valley
19-8 Grand Canyon
20-8 Kingman
21-8 Laguna Beach
22-8 Ventura
23-8 Ventura
24-8 Cambria
25-8 Monterey
26-8 Monterey ('s middags vlucht naar huis)
Ziet er goed uit maar waarom wil je 2 nachten in Ventura logeren en niet in bv Santa Barbara? Ventura ziet er niet echt uit als een vakantiebestemming bij het er doorheen rijden maar we hebben er nooit gelogeerd. Laguna Beach is veel beter maar daar blijf je maar een nacht???
Bedankt voor de tip weer Yeehaw. Het idee was om na veel verschillende plaatsen met overnachtingen langs de kust 2 nachten te pakken na Kingman, maar dat staat er niet goed in
Ventura ligt op de kustroute en we hadden een prima overnachting voor een aardige prijs gevonden. Santa Barbara is wat duurder, maar ik ga er nog eens naar kijken. Dan wordt het dus zo:
21-8 Laguna Beach
22-8 Laguna Beach
23-8 Santa Barbara / Ventura