Even in het kort over mij: Ik had een relatie met een Canadese vrouw, deze is helaas verbroken na 3 jaar. (lang verhaal) We zijn uit elkaar gegaan als goede vrienden en willen elkaar nu en dan bezoeken.
Toen ik haar leerde kennen besloten we elkaar te ontmoeten voor het eerst in Canada voor 10 dagen, ik was woonachtig in Nederland en had nog nooit gevlogen laat staan een reis geboekt. Maar goed, ik ging ervoor en alles ging prima. Alleen bij de Canadese douanne deden ze moeilijk, vragen stellen zoals, wie ben je? wat kom je hier doen, enz, enz. Na 30 min. vragen stellen mocht ik door.
na 10 dagen keerde ik weer terug naar Holland, geen probleem. na 2 weken keerde ik weer terug naar Canada naar mijn vriendin. (Het klikte goed en waren verliefd) Bij de douanna hezelfde ritueel weer, vragen stellen en na 30 min. mocht ik weer door. Ik bleef voor 6 maanden.
Na de 6 maanden keerde ik weer terug naar Holland maar nam mijn vriendin mee, ze kwam mee om mijn huis te verkopen en alles stop te zetten, ja ons plan was om voorgoed in Canada te wonen. Na een maandje keerden we terug naar Canada en deze keer geen last bij de douane, ik kon zo doorlopen. En ik was nog wel zo voorbereid.
Als visitor mag je blijven tot 6 maanden, maar we waren van plan om te gaan samen wonen. na 6 maanden bleef ik in Canada met alle risico… Mijn vriendin wou me sponseren (sponsorship) maar het kwam er maar niet van door vele omstandig heden.
wen hadden veel problemen,2 gedwongen verhuizingingen (landlords!) Haar ex kwam roet in het eten gooien voor ons. (sigh) Geld problemen. Dus ja ik heb best nog wel een tijdje rond gelopen na die 6 maanden, Bijna een jaar.
Het zat ons gewoon niet mee, en dan sinds kort de relatie breuk… Ik ben nu weer terug in Holland, om weer een bestaan op te bouwen. Net als ik al zei, we zijn nog wel goede vrienden, en willen elkaar graag bezoeken.
Is het voor mij mogelijk om weer terug te keren voor een paar weekjes of een maand naar Canada? p.s. ik heb wel de stempels in mijn paspoort. ze kunnen dan wel zien wanneer ik kwam en ga, bij mijn laaste terugreis naar Holland zeiden ze niets.
Tips en advies graag!