Een omgekeerde vraag
Ik vertrek volgende maand helaas weer naar Nederland na 7 maanden stage in Vancouver. Het was geweldig!
Nu is het mogelijk dat mijn laatste loon na vertrek vanuit Canada op mn CIBC rekening gestort wordt… Ben al naar de bank geweest, maar vanuit Nederland geld overmaken van mn CIBC rekening schijnt allemaal erg ingewikkeld te zijn, en de medewerkster kon niet opzoeken of ik mn pas in Nederland kan gebruiken om met mn CIBC pas geld op te nemen vanuit een Nederlandse bankautomaat…
Ik denk het niet, ik heb nog geen enkele canadees over Paypal gehoord, internetbankieren is hier veel ingewikkelder dan in Nederland… En als ik mijn bankpas gewoon kan gebruiken in Nederland is dat het gemakkelijkst. Ik denk wel dat het kan trouwens, aangezien er een “plus” symbooltje op mn pas staat, en die ook verschijnen bij de bankautomaten in nederland
Volgens mij kun je bij een regulier bankautomaat geld opnemen van je rekening. Uiteraard kun je nooit 100% je rekening leeghalen, want er blijft altijd iets over (bankautomaten geven alleen ronde bedragen).
PayPal is inderdaad een optie. Registreer je zowel bij PayPal Canada als bij PayPal Nederland (kan niet rekeningen uit beiden landen aan een account koppelen). Maak het bedrag in CAD van je rekening vanuit PayPal Canada over naar je NL PayPal. PayPal Canada schrijft dit automatisch af van je CIBC rekening (wel van te voren je rekening bevestigen) en stort het op je andere PayPal account. Vanaf daar kan je het kostenloos overboeken naar je reguliere bankrekening in Nederland.
Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, maar heb wel al eerder betalingen met PayPal gedaan vanuit Nederland. Volgens mij zijn de inkoop- en verkoopkosten gelijk aan een reguliere internationale bankoverschrijving, alleen de extra handling fees heb je niet.
Klinkt als een plan
Ja, ik had er wel al overnagedacht het op die manier te doen, maar omdat wireless bankieren hier naar mijn idee veel ingewikkelder is dan in Nederland had ik die optie eigenlijk afgeschreven.
Goed, ik ga weer even uitzoeken hoe paypal ook weer werkte
Gewoon een account aanmaken op PayPal, de rest wijst zich vanzelf (wordt duidelijk uitgelegd op hun site). Op je eigen rekening moet je dan alleen twee mini-transacties bekijken en de gegevens overnemen in PayPal.
Gelukkig hoef je na registratie geen gebruik te maken van internetbankieren om de transactie te doen.
Yes you can! Ik heb in Nederland met m’n CIBC pas geld uit de muur gehaald en er kwamen echte Euros uit! Volgens mij moest er wel weer (zoals gewoonlijk) een fee over betaald worden maar als je alles in 1x eruit haalt valt dit waarschijnlijk wel mee.
Komt er trouwens nog een afscheidsparty?? :cheer:
Mooi! Met paypal hoef je die fees denk ik niet te betalen, dus ik kijk nog even. Wel goed om te weten dat het kan iig!
Jah, ik houd niet zo van afscheidspartys, maar er moet toch maar wat komen denk ik Kom je ook naar Verena’s feestje volgende week?
groetjes!