Beste Allen,
Heeft 1 van jullie advies hoe je het beste geld over kunt zetten van je
Engelse Bank rek naar je Nederlandse rek, dit uiteraard zo goedkoop mogelijk.
thks !
Beste Allen,
Heeft 1 van jullie advies hoe je het beste geld over kunt zetten van je
Engelse Bank rek naar je Nederlandse rek, dit uiteraard zo goedkoop mogelijk.
thks !
Kan dat niet gewoon via bijv. online banking ofzo, en dan uiteraard gebruik maken van de IBAN code?
Hey Ferdi81,
Om geld over te zetten heb je de IBAN code nodig van je nederlandse rekening en de SWIFT code van je nederlandse bank. (Deze zijn beide op te vragen bij je nederlandse bank.)
Met deze gegevens kun je vervolgens naar je engelse bank (met afspraak) om vervolgens je geld over te boeken. Hier zit uiteraard een kleine vergoeding aan.
Ik heb in 2008 iets meer dan 25 pond moeten betalen om geld over te zetten. Het beste is dan ook om zoveel mogelijk in een keer over te zetten.
Ik weet niet of je het online ook kunt overboeken. Als dit al kan zal het helaas ook niet gratis zijn, banken willen ook verdienen he. Daarom heb ik toen gekozen om het via de bank zelf te doen. Dan weet je tenminste dat het goed gebeurd ![]()
Veel Succes!
bedankt voor je bericht, punt is alleen dat ik het op maandelijkse basis wil gaan doen.
zit misschien zelfs te denken om bijv. het geld te pinnen in Nld en dan storten op de rabo
maar ga even onderzoeken wat de kosten zijn voor telebankieren
thks !
Het is inderdaad een dure grap om geld vanuit Engeland naar het buitenland te sturen.
Waarom is voor mij nogsteeds een vraag, want de andere kant op is het vrijwel gratis!
Mag ik vragen wat je reden is het elke maand te doen?
Misschien is het mogelijk om bij je werkgever (ik neem aan dat je hier in Engeland betaald wordt) je nederlandse bankrekening op te geven zodat hij gelijk daar op stort?
Weet niet of je dan om de kosten heen komt trouwens, waarschijnlijk niet ![]()
Geld hier pinnen en in nederland storten is ook niet echt de meest efficiente manier ben ik bang, je zal een hoop verliezen op de wisselkoers van je nederlandse bank…