heeft iemand ervaring met geldtransacties van nl naar thailand?
heb 2x WU gedaan maar vind dat nogal bizar duur.
dan maak ik liever gebruik van mijn eigen bank (rabo)
weet iemand hoelang dit duurt…?
en het enige wat ik nog heb is een swift code?
Inderdaad goedkoper dan W U via je eigen bank maar opzich nog prijzig inderdaad de Swiftcode nodig van de bank plus natuurlijk het reknummer van de begunstigde je kunt kiezen voor een spoedoverboeking maar hangt daar weer een extra plaatje aan anders binnen 48 uur staat het op de rekening.
Anders een ING betaalrekening openen waarmee je NIET ROOD kunt staan het pasje eerst hier gebruiken dan opsturen en geld op de rekening storten welke er op dat moment nodig is het meest goedkope manier alleen de wisselkoers de 150 thb voor het gebruik van buitenlandse pas op thai’s ATM en de 3 maandelijkse kosten voor het rekening nummer.
Om geld over te maken naar mijn vriendin in Thailand gebruiken wij Moneybookers. Is een gratis dienst en werk razend snel. Daar mijn vriendin het via bookers weer op haar eigen thaise rek zet zijn er ook voor opname bij atm geen kosten.
Moet wel zeggen dat het even een klusje is om alles in te stellen bij Moneybookers maar als dat eenmaal gedaan is erg handig en voor ons was het de oplossing.
Hoe zit het dan met de geldkoers bij moneybookers want voor niks gaat alleen de :zon02: op volgens mij.
Paypal is namelijk ook een manier om geld over te maken of aankopen te doen.
Met Western union bank kan je ook geld overmaken naar Thailand!!
éénmaal als je aan de kassa van western union het bedrag+comisse hebt betaald,sta het geld voor je vriendin al ter bechikking(binnen de 4minuten)
Bij afhandeling van je storting zie je op het afschrift een codenumber(heel belangrijk) die moet je doorsturen (sms of telefonisch)naar je vriendin alsook het gestorte bedrag vermelden.
Wat moet jij doen?
Haar naam invullen op het formuliertje wat je krijgt bij Western union bank! heel simpel
Nog veel suc6 met je geldtransacties!
Heb er overgelezen Jan(tsja die afkortingen hebben mij de das omgedaan!)
Nu wat is duur bij Western union bank,het comissiegeld?men kan ook punten sparen die je naderhand kunt veruilen voor minder comissiegeld.
Nu ik betaal altijd rond de 26euro comissie als ik een transactie doet met western union bank.:dag:
Kan gebeuren George, het gebruik van de betaalrekening & pas is ook zeer gemakkelijk de 3 maandelijkse kosten zijn te verwaarlozen en het geld staat binnen 1 dag op de rekening en je betaald dan alleen die 150 thb farang ATM TAX zullen we het maar noemen als men het geld opneemt.
ING rekent 5 euro voor een overboeking naar thailand. De thaise bank rekent ook zoiets dus dat kost je 10 euro. Overschrijving duurt ongeveer 3 dagen. De methode met een nederlandse bankpas daar laten lijkt me het simpelst.
Moneybookers is denk ik de voordeligste en de makkelijkste manier. Zij bieden een (behoorlijk uitgebreid) betalingssysteem waarmee je zelf online alles kunt regelen en je kunt met de Moneybookers prepaid creditcard ook gewoon geld opnemen bij betaalautomaten en betalen in veel winkels waar ze ook normale creditcards accepteren. Ik heb geen ervaring met heen en weer boeken naar Thailand maar ik heb er nog niet eerder problemen mee gehad.
Alle informatie over koerskosten, opnamekosten, etc kun je vinden op:
Staat hier waarschijnlijk wel ergens al maar.
Als je pint in thailand (als dit al gaat?) , moet je dan kosten betalen , zoja hoeveel per transactie? Gewoon pinnen niet krediet kaart of visa…
…per transaktie dus neem liefst zoveel mogelijk bathjes in één keer want voor 150 bath ga ik voor 4 man goed eten 55555555 ( local food in CR ) de maximun is ongeveer 500 euro ( ± 20 000 bath ) per dag .:chin:
1,80 per pintransactie plus 150 Baht per geldopname is niet echt goedkoop. Jaarlijkse kosten vallen mee met 10 Euro. Maar de wisselkoersopslag bedraagt ook nog eens 1.99%.
Als je in het buitenland bij een automaat geld opneemt met je betaalpas, maakt het uit welke bank je hebt en welk pakket. Voor opnames in Eurolanden betaal je meestal niets, maar als het gaat om vreemde valuta is het een ander verhaal!
Hier een aantal voorbeelden:
Bij een gewone betaalpas van ING betaal je 2 euro per transactie +1% koersopslag voor vreemde valuta.
De Rabo heeft een wereldpas, waarmee je onder die 2 euro uitkunt, maar dan moet je wel een TotaalPakket of Rabo RiantPakket hebben en dat is dan weer duurder en niet voor iereen weggelegd.
Bij een Rabo Studentenpakket zit ook een wereldpas, maar daar betaal je gewoon de 2 euro.
De SNS vraagt zelfs 2,25 per transactie.
De kosten die men in Thailand zelf rekent die komen daar altijd bovenop.
Voor geldautomaatopnames met creditcards betaal je over het algemeen 4,50 per opname + 1,5% koersopslag.
Zag net dat Jenny op het Indonesiëforum een post geplaatst had over het ING Betaalpakket. Hier betaal je bij geldautomaten buiten Euroland geen kosten, dus misschien een goede optie.