Kan ik de grens passeren in Den Bien Phu?

Ha mensen!

Onlangs heb ik een berichtje op deze site geplaatst, met de vraag waar ik de grens van Vietnam naar Laos het beste kan passeren. Nu lees ik zelf berichten over een lange busreis van Hanoi naar Laos, waardoor ik naar andere mogelijkheden aan het kijken ben vanuit het noorden/midden van Vietnam. Ik las verder ook over de grensovergang vanuit Den Bien Phu en dit spreekt me aan omdat ik denk het een minder lange busrit is. Heeft iemand hier verder ervaring mee en is het oke om hier (hoe lang duurt het) de grens over te gaan? En moet je verder van te voren een visum regelen?

Alvast bedankt voor de reactie.

groetjes, Lin

Hallo,
Helaas heb ik geen ervaring met deze grensovergang, maar ben wel in Ponsavan (Laos) geweest en dat was een heel eind met de bus van uit Luang Prabang en dan moet je dus nog verder.
Maar even een tip als je van Dien Bien Phu naar Sapa wilt, ze zijn daar met de weg bezig en het schiet dus echt niet op, slechte doorgang, lange rit.
Je kunt wel via Son La naar Hanoi, dat is zeker te doen.succes en veel plezier.
groetjes Henria

Hallo Lin,

Even een kleine aanvulling op Henria.

Ja, je moet een visum hebben, dus een VOA is niet mogelijk.

gr.
Ton.

Ha mensen,

Bedankt allen voor jullie reactie.
En inmiddels heb ik van het internet en een reisorganisatie in Hanoi begrepen dat het (sinds een jaar) wel mogelijk is om een VOA in Dien Bien Phu te krijgen en ga er nu dus dan ook vanuit dat dit kan, want ben sinds vanochtend in Sapa, waar ik de 19e de bus naar Dien Bien Phu zal pakken om de grens over te gaan…

groetjes,

Laten we er dan vanuit gaan dat het gewoon kan. Zou wel heel slecht zijn als deze mensen je verkeerde info hebben gegeven. Nog een hele fijne reis en veel succes met het passeren van de grens! Gaat je lukken! :wink:

Groetjes, Anne