Grensovergang bij Dien Bien Phu naar Muang Khoua

ik las ergens op een sit dat de grens overgang bij Dien Bien Phu naar Muang Khoua in Laos is geopend.
weet iemand hier of dat klopt ? zo niet wat is dan de noordelijkste overgang ?

op welke site las je dat?? ben ik benieuwd naar. ik ben namelijk op reis door Azie en heb helaas onlangs moeten ervaren en horen van mensen dat die grensovergang NIET open is voor buitenlanders. een kerel die ik leerde kennen in Laos begin mei was er zelf heen gereisd paar dagen ervoor maar kon die grens dus niet over. sta je daar dan. de grensovergang daaronder is geloof ik ook niet echt aangeraden door de Lonely Planet want je moest daar zo’n 3 dagen voor uittrekken en geduld hebben ivm, de moeilijke autoriteiten, openingstijden van de grenspost icm het openbaar vervoer om er te komen en het moeilijk te bereizen van Laos eenmaal de grens over in die regio.

De meest gebruikte en sowieso functionerende grensovergang is die ter hoogte van Vinh in Vietnam (bijna aan de oude noord zuid grens gelegen) een reismaat van me heeft die vanuit Hanoi moeten nemen met een 24 uur durende busreis van Hanoi naar Vientiane! Een HELLride was het in een hele gare oude stinkende levensgevaarlijke bus met maar 1 chauffeur die dan zou moeten stoppen om maar eens te gaan slapen…

wat ik dus heb gedaan was eigenlijk de enige reeele optie en dat was vliegen vanuit Hanoi naar Laos. kan naar Luang Prabang of Vientiane, wat je zelf wil. bedenk je goed dat Laos dus vrij moeilijk bereisbaar KAN zijn, zeker als je afwijkt van de gangbare route die iedereen neemt. en vanuit Vietnam is het niet de handigste optie om werheen te reizen, HELAAS! (of je moet dat geld voor dat vliegticket over hebben…)

als je meer info nodig hebt hoor ik het wel :wink:

suc6!

Roland

http://www.loose-verlag.de/update/de/laos.htm hier staat dat de grens is geopend dit heb ik inmiddels ook bevestigt gekregen van een reisbureautje in hanoi, ik hoop dat deze info klopt dat scheelt ons een eind terug reizen.

hmm…volgens die site is het idd sinds 4 mei open. Nou, hoop voor je dat dat inderdaad klopt maar lijkt me dan haast wel! Wel beter! 4 mei was trouwens echt precies 2 dagen nadat ik er langs zou gaan reizen maar uiteindelijk ben ik dus gevlogen! Hoe bizar, had ik er dus net te vroeg gestaan :wink:

suc6 dan en laat anders in dit forum even weten hoe het wging en hoe dat stuk van Laos naar elders Laos in was qua reizen.

groeten Roland

Ik lees dat deze berichten van 2005 zijn. Weet iemand hoe het nu zit met de grensovergang in het noorden van laos naar vietnam dien bien phu?

deze berichten zijn van juli 2007.
ik heb inmiddels contact gehad met mensen die deze overgang genomen hebben na mei 2007. en volgens een reisbureau in hanoi is de grens ook open. ik ga het in jan 2008 proberen.

Heeft iemand recente ervaringen met de grensovergang Dien Bien Phu naar Muang Khoua in Laos? Wij willen vanuit Sapa naar Dien Bien Phu en dan de grens over. Ik hoor graag ervaringen van anderen!

Elske

ja de grens is open.
er gaat op ma, woe en vrij een bus van dien bien phu naar Muang Khoua. en van laos naar vietnam op di, do, vr en zo geloof ik.
als de bus niet rijdt wacht dan beter een paar dagen want vanaf de grens is het moeilijk om verder te komen, ze kunnen wel iemand bellen die haalt je dan op voor 100 $. de bus kost iets van 5 $.
als je een visum in hanoi koopt voor 35 $dan mag je 2 mnd in laos blijven, wel even na kijken of ze goed stempelen bij ons deden ze eerst 1 mnd en toen vroeg ik voor hoelang dit was en toen zeiden ze dat het fout was en kregen we een nieuwe stempel voor 2 mnd.
koop je hem op de grens dan betaal je 30 $ voor 1 mnd.