Wij willen vanuit Vietnam naar Laos, het liefst zo noordelijk mogelijk.(grensovergang Nam Xoi). Wie heeft recente ervaring met het reizen vanuit Hanoi naar Laos? Tips zijn welkom!
Bedankt, Karin
wij zijn vorig jaar van dien bien phu naar laos gegaan, dit is de noordelijkste overgang, wij hadden ons visum in hanoi gehaald maar dit kon toen ook aan de grens, maar iedereen vertelde ons dat dat niet kon (incl ambassade).
er gaat 3 keer per week een bus de grens over.
Bedankt Karin, van waaruit heb je de bus genomen? Hoelang duurde het aanschaffen van een visum, je hebt dan waarschijnlijk wel minder gedoe aan de grens…
in hanoi kun je je visum halen dat kun je de dag nadat je je paspoort inlevert weer ophalen. je mag dan met dit visum als je het aan de grens vraagt 60 dagen laos in ipv 30 dagen.
wij zijn van hanoi naar sapa gegaan en toen van sapa naar dien bien phu maar je kunt ook van hanoi naar dien bien phu.
Hoi Karin, hoe heb je deze reis afgelegd? (bus, auto, motor??) Ik zou namelijk graag vanuit Luang Prabang naar Hanoi willen reizen, maar vind alleen maar erg negatieve verhalen… hoe is dat stuk jou bevallen?
Hoi, goed om te weten dat je vanuit Sapa naar de grens kunt, had ik nog niet gevonden. Wel vanuit Hanoi.
Heb inmiddels een engelse site met veel info gevondenhttp://www.travelfish.org/board/post/visabordercrossings/172_Visa-and-border-crossing-news—please-read-this-before-postting-/0#lv
misschien ook handig voor andere bezoekers van dit forum.
Ik zal m’n ervaringen laten weten!
deze grens is ook nog niet zolang open zelfs bij de ambassade vertelden ze ons dat je dar niet over kunt steken. maar het kan echt en de bus gaat gewoon door tot muang khua in laos.
de bus van hanoi naar phonsavan of lager is meer dan 20 uur in de bus.
van dien bien phu naar muang khua is tussen de 4 en 6 uur en goed te doen.
heb er even een link van gemaakt zodat iedereen hem kan openen. hier staat deze grensovergang ook op dus die is bij gewerkt.
Super, dank je wel! Over een maand weet ik of het gelukt is
Hallo,
Er zijn veel horrorverhalen over busreizen te vinden op google. Mensen hebben hun ervaringen daar opgezet dat er soms mensen wel 40 uur onderweg zijn en opgelicht worden dit staat ook in de lonely planet hou hier rekening mee.
gr van Moira
Hoi Moira,
die verhalen heb ik ook gehoord. ik wil me daar niet door laten (af) leiden, het hoort bij reizen en we zijn met z’n drie’en op reis, dus het leed kunnen we delen en als het echt misgaat ook eventueel nog noodacties ondernemen zoals een veel te dure taxi. Van de andere Karin begreep ik dat deze route wel meevalt qua tijd, en we willen alles relaxed en in gedeeltes doen.
En tsja worden er ook wel eens positieve verhalen geplaatst…
hoidiehoi, Karin
oke om die reden hebben wij gekozen om te gaan vliegen vanwege de verhalen en wat in de lonely planet staat.
gr van Moira
de bus reis van en naar hanoi van phonsavan en lager gaan deze verhalen over. tot nu toe heb ik nog niet zulke verhalen over de overgang helemaal in het noorden gelezen of gehoord.
Hallo,
Ik heb die verhalen wel juist vanuit het noorden. Mensen die een bus hebben genomen vanaf Hanoi en dan 36 tot 40 uur onderweg zijn. Deze route staat ook in de lonely planet als oplichterij route.
gr van Moira
Hoi Moira, de route die Karin1976 beschrijft is vanuit Sapa. In de LP die ik heb staat dat die route nog niet open is…LP is ook niet altijd helemaal bij…
Ik wil liever niet vanuit Hanoi, want dan moet ik vanuit Sapa eerst weer terug naar Hanoi en dan inderdaad nog met een hele lange busroute naar Laos
Dus ik ga de noordelijke route proberen!
ik bedoel idd die route hanoi en dan ergens bij phonsavan de grens over of iets lager.
de andere route wordt nog nergens beschreven en er werd ons overal in vietnam verteld dat de grens nog gesloten was, maar dit is niet waar , er gaat 3 keer per week een bus van dien bien phu naar muang khua
Weten jullie inmiddels al wat meer over de grensovergang bij Dien Bien Phu? Karin180 ben je inmiddels de grens daar overgestoken? Ik trek deze maand van het Zuiden van Vietnam naar het Noorden. Maar gezien de slechte verhalen die je inderdaad leest over bussen etc. en de lange reistijden, twijfel ik nog of ik de bus neem of toch ga vliegen naar Laos. Als het vliegen wat goedkoper was, was de keuze makkelijk Weet iemand anders eventueel een goedkope vliegtuigmaatschappij die vliegt van Hanoi naar Luang Prabang?
Hallo,
De enige die er naar vliegt is Lao Airlines en Vietnam Airlines en beide zijn ze goed aan de prijs. Ze hebben de monopolie positie daar dus ze weten hoe goed geld is te verdienen.
Wij hebben toen 160 US dollar betaalt voor 2 personen voor dat kort eind is dat een hoop geld.
gr van Moira
de grens is zeker open. wij zijn in feb 2008 er over gegaan.
weet een van jullie hoe het misschien zit als je andersom reist? dus van laos naar vietnam? ik heb al wel een visum, maar ergens las ik nu dat dat alleen geldt als je een vliegtuig neemt ofzo. dat als je via land reist (we willen via dien bien phu overland), dat je dan van tevoren je border crossing had moeten aangeven bij het aanvragen van het visum ??? daar schrok ik dus wel van! klopt dit ???
alvast bedankt !