ervaring met grensovergang Laos naar vietnam via Nam Xoi

Hallo,

Heeft iemand ervaring met de grensovergang van Laos naar Vietnam en dan specifiek de grensovergang in het noord-oosten bij Nam Xoi.
Ik hoor en lees wisselende verhalen. Van bus die niet rijdt tot een trip van 15 uur om de grens over te komen?
Zijn er mensen die in het algemeen ervaring hebben met de grensovergangen van Laos naar Vietnam?
Alle tips en verhalen zijn welkom

groetjes Katja
(mijn Visum van Vietnam regel ik in Nederland)

Hi Katja,

Ik heb in het Vietnam forum exact dezelfde vraag gesteld!
Ik heb ook erg negatieve verhalen over de grensovergang in het noordoosten gelezen. Die iets zuidelijker schijnt niet veel beter te zijn. De makkelijkste - aldus Lonely Planet - is die bij Vinh, maar dat is halverwege Vietnam…

Ik zit te denken om te gaan vliegen vanaf Hanoi naar Laos, dan kun je op het vliegveld bij Laos ook gewoon een visum kopen… Visum voor Laos kun je namelijk als je overland aankomt via Vietnam volgens mij niet kopen, wel als je per vliegtuig op Vietnam/Luang Prabang landt.

Hallo,

Na lang genoeg surfen op het internet en ervaringen van anderen aanhoren, ben ik erachter gekomen dat er een rechtstreekse bus van Vientiane (laos) naar Hanoi (vietnam) gaat. Gezamelijk passeer je dan de grens.
Het is wel een busreis van ongeveer 24 uur, ook adviseren ze dat je reistabletjes beter kunt innemen.
Dus ik ga dat proberen.

Bedankt voor je reactie en succes met je reis!