Op 27 augustus 2012 vliegen mijn vriend en ik van Hong Kong naar Hanoi. Ik heb net al gelezen over het Visa on Arrival, wat mij inderdaad ook heel handig lijkt.
We zijn van plan om ongeveer een week in Vietnam te blijven en Hanoi en Halong Bay te bezoeken. Dus op ongeveer 4 september willen we graag naar Laos. Het enige waar ik niet uitkom, is op welke manier we het beste naar Loas kunnen reizen.
Overland was mijn eerste gedachte, echter de verhalen over de grensovergang in het noorden van het land, vind ik erg negatief. Nu zou de optie kunnen zijn om zuidelijker Vietnam in te trekken (en dan waarschijnlijk wat langer te blijven), om bij bijvoorbeeld Vinh de grens over te gaan…?
Echter twijfel ik erg of dat de handigste/beste optie is, of dat we beter het vliegtuig van Hanoi naar bijvoorbeeld Luang Prabang kunnen pakken? Wat echter voor twee personen op ongeveer 300 euro neer komt…
Wat zijn jullie ervaringen met grensovergang Vietnam/ Laos overland…? Je kan bij de grensovergangen overland/vliegtuig naar Laos ter plekke wel een visum regelen toch?
Let wel op dat je je visa on arrival niet krijgt zonder een letter of approval! Zou jammer zijn als je bij de luchthaven aankomt en niet door kunt. Kijk even in de lijst met topics, er is ergens uitgebreid gesproken over dit onderwerp! Bovendien kun je met een visum on arrival enkel via de (ik meen) 3 grote luchthavens naar binnen, niet via de landroutes.
Dank je wel voor je bericht! Ik ga een Letter of Approval aanvragen. Is er nog een maximale termijn verbonden aan wanneer je deze kan aanvragen? Ik heb hem natuurlijk officieel pas eind augustus nodig, kan ik hem dan nu wel al aanvragen?
Verder mensen nog ervaring met over land reizen van Vietnam naar Laos…? Of ervaringen per vliegtuig van Vietnam naar Laos?
Volgens mij kun je em nu al wel aanvragen hoor. Dat lijkt mij tenminste. Anders merk je het wel
Wat betreft reizen van Vietnam naar Laos, ik heb er dan wel geen ervaring mee, maar ben wel genoeg reizigers tegengekomen die dit met het open busticket hebben gedaan. Over land dus. Kun je denk ik gewoon bij een tourbureautje regelen in Vietnam.
Je kan je "letter of approval " nu al aanvragen, geen probleem.
Ik ga in december voor de 14e keer naar Viet Nam en heb heb al binnen.
Voor de grensovergang van Viet Nam naar Laos heeft Anne gelijk.
Gewoon aan de grens verkrijgbaar; denk wel aan pasfoto’s.
Geloof dat we er 2 nodig hadden, maar stel even deze vraag anders even op het Laos reiscafe.
Ik denk dat je daar het zekere antwoord krijgt.