Kan iemand ons beetje feedback geven?

Sorry…maar al die prijskaartjes die u daar aangeeft…
zijn die per persoon…of …of…

veel succes met de reis
warm , waterige zon 33 graden

Als ik jou was zou ik toch echt nog wat rustiger reizen ipv zo te haasten. Waarom niet wat langer in Kanchanaburi blijven ipv op 1 dag heen en weer te reizen vanuit Bangkok ? Kanchanaburi ligt in een prachtige omgeving en is zeker de moeite waard.

Ayutthaya zou ik ook niet als dagtrip vanuit Bangkok doen. Pak bijv. een vroege trein of bus vanuit Bangkok naar Ayutthaya, zoek een hotelletje en reis de volgende dag met de (nacht)trein verder richting het noorden.

Non-stop vluchten van Phuket naar Siem Reap zijn er voor zover ik weet niet, dus je zal via Bangkok moeten vliegen.

Daarnaast is Bangkok DE stad om te shoppen op een van de vele marktjes of shoppingmall’s, zou daarom aan het eind v/d reis ook zeker nog een dagje BKK inplannen.

Als het jullie eerste reis naar Thailand is, zou ik Cambodja uit het programma halen en alleen in Thailand blijven. Jullie gaan erg kort en in Thailand is genoeg te zien. Mocht Azie bevallen, dan kan je altijd nog een keer die kant op gaan en Cambodja bezoeken.

Ok thx people
Iemand nog een antwoord op deze vraag?

Nog 1 belangrijke vraag: wat doen jullie met jullie valiezen en koffers? stel je voor dat je maandagavond rond 22u een vlieger neemt naar een volgende bestemming, waar laten jullie overdag jullie valiezen en koffers dan staan? want als je overdag weg bent op excursie kan je die moeilijk meesleuren, maar je kan ze wss ook niet in je hotel achterlaten want meestal moet je die dag al voor de middag uitchecken uit je hotel…?
Is er ergens een plaats waar je je bagage veilig kan achterlaten? of is het mogelijk van die in je hotel toch nog ergens achter te laten mits een kleine bijbetaling ofzo??

Hallo,

Meestal laten we die achter in het hotel daar hebben ze vaak een speciale ruimte voor ik heb er nog nooit extra voor hoeven te betalen.

gr van Moir a

In jullie geval zou ik toch opteren voor ieder een degelijke Backpack in plaats van valiezen en koffers.

gr

Ja hoor, kun je gewoon in het hotel achterlaten. Daar wordt nooit iets voor gerekend, en is ook veilig.

Hier ben ik met mijn volgende vraag :slight_smile:

We zouden op 1 dag Pisanuloke en Sukhothai willen bezoeken :
[COLOR=black]Tempel Wat Phra Sri Ratana Mahathat,
plaatselijke marktkraampjes
beroemde bronsgieterij
historisch park van Sukhothai met koninklijke paleizen en tempels, oude stadsmuren en dijken =Si Satchanalai national park!?
nationaal museum van Ramkhamhaeng

Mijn vraag is nu, kan dit op 1 volledige dag? In de boekjes van Best Tours vinden we een excursie waar ze dit allemaal op 1 dag doen… Nu weet ik ook dat het via een organisatie gemakkelijker is dan dat je het alleen moet doen…
Daarmee mijn vraag naar jullie hoelang we nodig zouden hebben voor die excursie?
We kunnen smorgends vertrekken wanneer we willen vermits we al ter plaatse zijn, s’avonds zouden we wel een trein naar Chiang Mai pakken… In onze planning zouden we een trein pakken om 24u 20 snachts zodat we rond 07u30 in Chiang mai zijn.
Dus normaal hebben we die dag tijd van ± 8u-9u smorgends tot 17-18u s’avonds, dan terug naar hotel voor valiezen te halen enzo, iets eten en dan naar de trein richting Chiang Mai
Mogelijk of niet??
We hebben al zitten zoeken op internet maar vinden vrijwel geen uitleg over die excursie hoelang die duurt enzo

Thx

[/COLOR]

Chill, Relax

Geniet van Thailand en ik zou niet zo veel hooi op je vork nemen, in Sukhothai kan je makkelijk enkele dagen doorbrengen.
Volgens mij met Best Tours neem je de trein naar Phitsanoluk en daarna de bus naar Sukhothai.
Ik zou eerder iets minder bekijken en gewoon wat meer genieten van het prachtige land…

Prettige vakantie

bedankt voor de reactie, zal er zeker rekeking mee proberen houden
Maar puur antwoorden op mijn vraag, denk je dat het mogelijk is en dat we op 1dag ook al vrij veel kunnen zien? of hebben we zeker 2 dagen nodig?

Vergeet niet dat die trein van bkk naar chiang mai vaak niet helemaal op de precieze aangegeven tijd aankomt…
Volgens mij hebben wij er toen langer over gedaan dan vantevoren aangegeven was.
Kortom: plan het allemaal niet té strak!

Of het in 1 dag kan (om terug te komen op je vraag) weet ik helaas niet. Ben daar zelf niet geweest. Er is idd zoveel te zien, je hebt echt je tijd nodig om te acclimatiseren en alles in je op te kunnen nemen.

veel plezier iig met je reis!

Leuk hoor dat je zo alles gepland hebt. Dat is in ieder geval een goed begin en brengt jullie al veel plezier.

Onze ervaringen (5 X Thailand geweest) zijn ook als de meeste reacties: doe het wat rustiger aan hier en daar.
Ook las ik een reactie om in Kanchanaburi meer tijd te nemen, daar ben ik het mee eens: onze tip: ga lekker met de trein vanuit BKK (2 euro p/p, ca 7 uur vertrek > duur rit ca 5 uur), chill bij aankomst wat rond de bridge, ga dan de volgende dag naar het Eratwan Park met de 7 watervallen en desnoods s’-middags naar Hellfire Pass, waar je ook zomaar minimaal 4 uur door kan brengen, dan kan je evt 's-avonds weer de bus terug nemen naar BKK (3 - 4 uur). In Kanchanburi zit Good Times Travel (ff googlen) en die kunnen zo tripjes op maat maken of iets regelen voor een chauffeur voor een hele dag.

Als jij of je vriendin van shoppen houdt moet je zeker in BKK 3 - 4 dagen uittrekken, ik denk alleen al aan: Jatujak Week-end market, China Town, Pratnunam centre, Siam Square etc. Pak gelijk een bezoekje aan de Bayoke Tower mee, leuk om op hoogte over BKK te kijken.

Andere tips: Hua Hin (redelijk dicht bij BKK), tijdens een doorreis een dagje naar het strand en onze keuze zou zijn Ao Nang nabij Krabi (ipv Phuket), van daaruit kan je mooie vaartochten maken, kookcursusje nemen, naar het strand en zonodig ook naar Phuket.

Anyway: goede reis en geniet er van !

Wij deden met best tours reeds twee rondreizen,van BKK naar phitsanaulok gebeurde met het vliegtuig. ( Thailand van A tot Z & de must ).
Dit jaar gingen we a la carte. Wij hebben maar drie weken ( vakantie ) en hebben graag dat alles geregeld is .
Een rondreis is zeker en vast vermoeiend maar toch de moeite waard maar als je toch alles op eigen houtje doet en zonder gids zou ik minder hooi op mijn vork nemen en het in twee keren doen.
Wij gaan allezins terug !
groetjes.

Hallo,
Ik zou zelf de gouden driehoek en lanna laten zitten, ben daar ook geweest, en een half uurtje dan op Laos geweest, maar ik vond het niets bijzonders.
Chiang Mai vond ik een hele leuke stad. De olifanten tocht was heel apart. De olifanten tocht zelf, was leuk maar niet speciaal. Er zat een kleine show bij, daar heb ik gemengde gevoelens over. Aan de ene kant werd mij verteld dat olifanten (net als honden) graag willen spelen en dingen leren en doen, en aan de andere kant hoor ik verhalen over mishandeling e.d. We hebben ook zo’n vlottentochtje gemaakt, was opzich wel mooie natuur. Het leukste vond ik om gewoon de olifanten te voeren. In 1 keer eten ze gewoon een hele tros bananen op, het is leuk hoe ze het eten aanpakken met hun slurf. Het zijn hele mooie dieren

De nachttrein, echt super, ik heb heerlijk geslapen. Je merkt gewoon niet dat je aan het reizen bent, een volwaardig lekker bedje. Op een gegeven moment viel in onze coupé het licht en de airco uit, maar er hangen gelukkig ook ventilatoren, die hielden het nog wel een tijdje koel, en bij het station erna, zijn ze gestopt om het weer te maken. No problemo dus.

Ik heb een ritje gemaakt over de dodenspoorlijn, dit raad ik af! wat een grap zeg. Een boottochtje over de river kwai is wel even relaxen, en de bridge over the river kwai, tja, die moet je gewoon gezien hebben, ik vond het zelf niet zo indrukwekkend, maar mensen om me heen hadden er weer meer mee.

Het Nationaal Park van Sai Yok, daar ben ik niet geweest, maar wilde (en wil ik nog steeds) wel heel graag heen. Ik ga in december weer terug naar Thailand, dus misschien dat ik er dan heen kan.

Jullie hebben wel nog steeds een heel vol programma, maar dat kan ik wel begrijpen, ik plan zelf ook meestal te veel, omdat je gewoon zo veel mogelijk wil zien en meemaken. Zet nog niet alles van te voren vast, zodat (mocht je er behoefte aan hebben) je alsnog een rustig dagje in kan plannen, want die zijn toch wel heel fijn af en toe. Laat je lekker masseren, maar let wel op door wie, want sommige weten toch niet helemaal hoe het lichaam werkt, en na de massage hoorde ik meerdere mensen over migraine/de volgende ochtend helemaal verstijfd, door de massage.

Ik ben niet in het zuiden van Thailand geweest. dus hier kan ik niks over zeggen.
Maar, het klinkt als een mooie reis, en geniet er gewoon volop van!

De brug zelf stelt idd weinig voor, maar het gaat meer om het hele verhaal erachter. De brug is ook slechts een replica, de ‘echte’ brug is natuurlijk plat gebombardeerd en was ook van hout.
Om een goede indruk te krijgen van het verleden, kan je nog een bezoek brengen aan het JEATH-museum.

Ja mikey,zoals ze op zijn belgs zeggen"ne heele boterham)ga er van uit dat je van Belgie komt??laat ik je zeggen dat je een paar dagen te laat bent in verband een ticket met ethihad airways(de goedkope tickets van 518euro zijn de deur uit)Ik was van de gelukkige die nog een goedkoop ticket kon bemachtigen.ff zeggen dat je eens moet surfen op flydrive.be misschien dat je nog iets vind van Egypt-air voor 534.10euro?? doet dat eerst mikey voor dat het te laat is.Voor al je excursies raad ik je aan,Take it easy!!Ik zie dat je prijzen hebt opgenoemd van verschillende actracties,wel erg duur mikey.groetjes.georgessiam.

:chin:Beste Mikey,natuurlijk kun je met best-tours dat allemaal afhaspelen op een korte tijd,maar dan heb je ook een bus ter beschikking!!!Het progamma dat je wil doen is gewoon niet haalbaar.Het is zoals Dave zegt,sla cambodja over,er zijn nog genoeg mooie plekken in Thailand om te bezichtigen.Dit is niet negatief bedoeld Mikey,maar ik ben blij dat ik niet met je rond trekt in Thailand,ik zou een hartaanval krijgen om alles te bezichtigen wat in je progamma staat!In iedergeval nog veel succes mikey and take it easy,geniet van je verblijf in Thailand.groetjes:georgessiam.:dag:

Ik heb het reeds gemeld ik heb de tour met best tours 2 maal gedaan !!!
Alleen nee hoor !!!
Het eerste jaar hebben we alle uitstappen gedaan , zeer vermoeiend !!!
Het tweede jaar gingen we mee van stad tot stad ( zonder uitstappen ) en gingen we alleen op uitstap met de capitoolgids !!!

succes!!!

Zelf zijn wij met een gids op de plaatsen geweest waar in de oorlog de spoorlijn werd aangelegd. Er is daar ook nog een museum. Niet het JEATH. Het was indrukwekkend. De spoorlijn op zich was leuk om te doen maar danook alleen om de trip.