In februari reis ik voor de eerste keer helemaal alleen met de backpack naar Sri Lanka.
Ik heb bij verschillende groepsreizen gekeken en van daaruit een planning op gemaakt.
Ik heb geen idee als deze planning haalbaar is.
Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?
Alvast bedankt!
Hier is mijn planning.
Dag 1: aankomst colombo
Dag 2: negombo
Dag 3 negombo
Dag 4: via chilaw naar anuradhapura
Dag 5: excursie naar mihintale
Dag 6: via thanthirimale naar trincomalee
Dag 7: trincomalee
Dag 8: trincomalee
Dag 9: via habarana naar girritale of polonnaruwa
Dag 10: excursie vaan girritale of polonnaruwa
Dag 11: via sigiryna naar dambulla tot kandy
Dag 12: kandy
Dag 13: kandy
dag 14: nuwara eliya
Dag 15: nuwara eliya overnachten in np
Dag 16: nuwara eliya
Dag 17: tangalle
Dag 18: tangalle
dag 19: Ahangama
Dag 20: colombo
Dag 22: colombo
Dag 23: vertrek colombo
Dag 20: Ahangama
Dan zou ik ook nog graag weten waar de leukste backpackers plaatsen zijn om te overnachten en als het een must is om op voorhand te boeken?
Ik wil zeker minstens 1 nacht in de jungle slapen. Dit heb ik ingepland in nuwara eliya of zijn er nog andere leuke parken om te overnachten?
Hoe reis ik het best tussen deze plaatsen? met het openbaar vervoer of met een taxi/auto.
Een hele onderneming voor mij, dus ook heel veel vragen.
Hopelijk is er iemand op dit forum die mij advies kan geven.
Tips en trics bij het reizen zijn ook zeer welkom.
Ook zoek ik nog een reispartner.
Suruju ik kan je wel wat bwegwijs maken betrekkende reizen in sri lanka kom daar al enig jaren temeer omdat ik getrouwd ben geweest met een Sri Lankaanse. wil je enige hulp hierbij ben bereid die door te spelen aan je waar je ook wat aan hebt. Ik spreek uit ervaring met dit land
je kan beter direct naar negombo gaan want dat is dichterbij dan Colombo cmb= +/- 1uurtje over snelweg negombo 30 min.het zou dom zijn om eerst naar Colombo en dan Negombo aandoen of je moet daar een reden voor hebben natuurlijk! als je de taxi naar Colombo neemt vraag of de highway taks erbij zit de chauffeur probeert dit als extra te vragen boven op de afgesproken ritprijs ben hier zeker van wAnt ze proberen het!!! neem gerust contact met me op!
Niet slecht maar wat details oppoetsen. Begin was al aangegeven, vermijd Colombo stad.
Verderop:
[ul]
[li]Geen idee waarom je februari Trinco zou doen, seizoen daar is April- medio Oktober. Feb. wilde zee, geen zwem/snorkel, en kans op overstromingen[/li][li]Bij Eliya meld je ‘overnachten in np’. Welke dan? Je mag in geen enkel np in Lanka overnachten m.u.v. de park bungalows in sommige safariparken maar door allerlei redenen werkt dat eigenlijk nauwelijks voor toeristen. Niet in Horton Plains wat het enige park bij Eliya is.[/li][li]OV werkt. Trein Kandy-Eliya en Ahangama-Colombo, voor de rest bus[/li][li]Backpackers in jouw lijst met name in Dambulla, Kandy, Eliya, Tangalle[/li][/ul]
Sukses,
Eerste tip als je aankomt op de luchthaven en voor je naar de gang gaat die exit luchthaven =neem dan een taxi dielatste rechts voor de gang aan de luchthaven hun diensten aanbieden naar
!want bellen met lokaal tarief = goedkoop laat hun de medewerkers van Etisalat/Dialog(met of zonder internet) of Mobitel de telefoon instellen. beste bereik metMobitel in Sri Lanka overal!! internationaal ook.
Reisafstanden duren meestal lang tel 1 dag per plaats an heb je geluk. Houd rekening met de tijd sta vroeg op en ga vroeg naar bed het begint daar donker te worden +/- 17:30 uur lokale tijd. Vroeg op heb je lekker veel tijd om te reizen.Mirissa moet je zeker niet ga via Matara naar die plaats voor Polhena beach bij Matara 150 roepie met tuktuk.Overnachten is goedkoop kijk op Booking.com vulmplaats in en vind je goedkoopste overnachting Tuttle inn Hostel; =+/- 7 euri.
Bedankt voor jullie tips.
Ik ben er de hele week mee bezig geweest met nog wat informatie op te zoeken wat ik precies wil doen.
Bij het zoeken kwamen er nog enkele vragen bij mij op.
er zijn overal kerken, boeddha beelden en stoepa’s welke moet je zeker gezien hebben als je in sri lanka geweest bent?
ook wil ik graag adams peack en world end in horton np? waar kan ik dan bet best logeren?
wat is het verschil tussen elephant orphanage en elephant transit home? is het de moeite waard om deze alle 2 te bezoeken of een van de twee?
ik zou graag schildpadden willen observeren, waar kan ik dan het best logeren?
waar is de beste plaats om walvissen en dolfijnen te spotten?
overal zijn thee fabrieken welke raden jullie aan mij een bezoek te brengen?
A’Pura/Mihintale en P’ruwa zijn de beroemdste stupa’s. Omdat ze nogal aan de prijs zijn kun je beter 1-2 kiezen niet allen.
Voor HP in Eliya overnachten, voor AP in Nallathanniya/Delhouse - je slaapt tot 12 uur 's nachts ofzo en daarna check je uit voor de Trek maar blijft je bagage in de luggage room.
Transit home is veel ethischer maar (juist omdat) je afstand houdt van de beessies
Tangalle/Rekawa voor de schildpadjes
Mirissa voor zeezoogdieren
Pak gewoon een theefabriek die makkelijk past in je schema, bijvoorbeeld St. Pedros in Eliya