Wie kan mij vertellen of er gepind kan worden in Myanmar. Op diverse internetsites heb ik gevonden dat je gewoon contante USA-dollars moet meenemen. klopt dit? Zijn er in Birma geen pinautomaten?
Indien je cash dollars moet meenemen. Hoeveel moet je dan ongeveer bij je hebben als je low-budget gaat back-packen voor drie weken?
Je kunt in Myanmar nergens pinnen. Het beste is inderdaad om cash USA-dollars mee te nemen. Let er wel op dat de briefjes er nieuw uitzien. Een pennenstreep of stempel kan al voor flink wat inruilproblemen zorgen. Er zijn ook nog bepaalde nummers op dollarbiljetten die niet worden geaccepteerd. Welke dat zijn weet ik even niet meer. Je kunt je geld wisselen in Yangon, Mandalay en Bagan. Alleen in die laatste 2 steden krijg je een slechtere koers dan in Yangon op de markt. Het hangt er een beetje vanaf hoeveel toeristen er zijn hoe hoog de koers is.
Wat je mee moet nemen voor drie weken? Hangt er een beetje vanaf wat je wilt gaan doen. Eten en reizen is niet duur. Ik ben 4 weken geweest en had 500 dollar bij me, maar had al slaapplekken geregeld en betaald. Ik heb niet op een cent gekeken en ook dure souvenirs gekocht. Had zelfs geld over…
Gisteren (in Thailand) een koppel gesproken dat net van Myanmar kwam.
Ze vertelden hetzelfde verhaal als vorige poster + dat er tax werd geheven om bepaalde plaatsen (steden, het meer) aan te doen, en dat (zo zeiden ze) was soms wel duur.