Ik wil graag zelfstandig enkele meerdaagse hikes maken in Grand Canyon NP, Zion NP, Rocky Mountain NP en Yosemite NP in juli/augustus.
-Is het überhaupt mogelijk om zelfstandig meerdaagse hikes te maken in deze parken?
-Is wild(camperen) mogelijk? Of moet je van te voren reserveren (of ter plekke)?
-Hoe zit het met koken (vuur maken). Overal toegestaan of slechts op beperkte campinggrounds?
Ik heb het trouwens gewoon over een tentje, niet over een camper.
mvg!
In veel nationale parken mag je wel wildkamperen, maar dan onder voorwaarden. Je mag bijvoorbeeld je tent niet opzetten naast een toeristisch punt of direct naast een beekje. Ook niet direct langs de weg bij je auto.
Zion en Grand Canyon zal wel warm zijn in die periode. Ik was in Augustus in Rocky Mtn NP, daar waren sommige campgrounds halverwege de dag al vol, reserveren kan dan dus geen kwaad. Yosemite zal ook wel druk zijn.
Je kunt er van uit gaan dat je overal wel langere tochten kunt maken. Koken met een brandertje is meestal geen probleem, maar wat betreft open vuur zijn de regels vaak redelijk specifiek. In Rocky mtn op de campgrounds mag je enkel vuur maken met hout dat je op de campground gekocht hebt, je mag geen takken die op de grond liggen voor je vuur gebruiken. In een ander park mocht dat laatste weer wel en elders kon je het hout alleen buiten het park kopen…
In drogere gebieden is open vuur soms compleet verboden.