Helaas, ik ben weer terug van weggeweest. Vorig jaar kwam ik op dit forum terecht door zoeken op’’ Kamperen Kenya’’ in Google.
Zomaar vanuit mijn buik heb ik 2 dagen later via jetairfly, gevonden op een post van Murigi een ticket geboekt om te vertrekken de volgende dag !
De enige voorbereiding die ik had was lezen op dit forum en op Zoover en ik had geen terugreis geboekt. Was het door omstandiheden helemaal beu hier in Nederland.
Ik had mijn tent mee en ben aan de kust campings gaan zoeken, wat niet meeviel , vaak mocht ik gewoon mijn tent neerzetten bij mensen die ik aansprak. Ze vonden het heel grappig een Mzungu met een eigen draagbaar huis . Op het forum had Mwende in Kilifi genoteerd. Zij is met haar groepje eind Januari in Kilifi geweest en ik heb zolang ze er waren daar onder de palmbomen gestaan. Het was een vrolijke groep, met leuke plannen. Ze waren bijna dagelijks weg.
Nu, na 3 maanden ben ik terug en het valt me erg op hoe ongelofelijk chagerijnig de mensen hier zijn, zelfs op dit forum merk je dat.
Ik kwam regelmatig toeristen tegen,makkelijk herkenbaar aan gekleurde armbandjes en knalrode huid en ben eens mee geweest naar zo’n all inclusive resort. Zeker niet mijn dada. Kan evengoed in Turkije of Tunesie zijn. De toeristen vertelden me dat ze het chaotisch en een beetje eng daar op straat en vaak ook heel vies.
Wat ik denk is dat iemand die onbevangen vertrek en zich helemaal mengt onder de plaatselijke bevolking, een reis maakt die hij nooit zal vergeten en veel kan leren van de Kenianen, die vaak heel blij en vrollijk zijn hoewel ze in een miniscuul huisje wonen met veel familie en verder niks hebben.
Ik wil Murigi en Mwende bedanken voor de tips op dit forum.
En aan de rest : ga ervoor !
Het was voor mij een leerrijke reis en ik ga nu uitkijken om naar het verre Oosten te gaan eind dit jaar. Eerst werken om een potje te sparen.
Groeten aan allen.
Masaku