In 2009 ben ik in Playa del Carmen geweest en heb ik 3 weken bij een Mexicaanse vrouw (Elizabeth) gelogeerd. Een mooi voorbeeld van Mexicaanse gastvrijheid en warmte.
Als je naar Playa del Carmen komt voor Spaanse les komt 't goed uit dat Elizabeth op een school werkt voor mensen die Spaans willen leren! In haar vrije tijd helpt ze je graag met vragen en je kunt Spaans met haar oefenen. Altijd handig een gastvrouw die ook lerares Spaans is. Ze spreekt overigens ook Engels.
Elizabeth verhuurt haar twee kamers voor slechts €16 per dag, mét ontbijt (koffie, thee, vruchtensap, geroosterd brood met jam)! De kamers hebben een ventilator en kabeltelevisie. Het zijn schone kamers in een veilige omgeving. Je voelt je er meteen thuis!
Het huis ligt dichtbij 't centrum (op loopafstand). Maar voor minder dan één Euro heb je een taxi naar 't strand of centrum.
Ik vond het een bijzonder leuke tijd bij een warme, gastvrije vrouw. Het is een eenvoudig huisje maar 't voldoet prima aan de basisbehoeftes. Wat mij betreft absoluut een aanrader!
Voor meer informatie kun je rechtstreeks contact met haar opnemen:
[EMAIL=“elizabeth_lara_andrade-@hotmail.com”]elizabeth_lara_andrade-@hotmail.com
Ik heb al een tijdje een droom, en dat is om voor onbepaalde tijd in het buitenland te werken, ik heb ook een paar maanden gewoond en gewerkt in frankrijk, maar ivm het vervolg van mijn studie moest ik weer terugkeren naar nederland. Ik ben nu sinds een paar dagen terug van 2,5 week mexico! En ik ben helemaal verliefd op dat land geworden! Ik zou dolgraag daar willen werken en wonen voor onbepaalde tijd. Maar weet niet zo goed hoe ik het beste aan werk kan komen, ik wil wel dat als ik vertrek uit nederland dat ik dan al n baan en heb, en niet op de bonnefooi daarheen gaan en maar afwachten wat er gebeurt!
Heeft iemand tips?! Aanraders?!
En wat heb jij daar gedaan?!
Mexico is idd een fantastisch land. Ik heb helaas alleen een stukje van Quintana Roo en van Mexico-stad gezien. Ik zou graag nog veel meer willen zien want er valt zó veel te zien! Quintana Roo is in elk geval erg mooi en nog redelijk authentiek. Vooral de dorpjes en plaatsen buiten bekende steden als Playa del Carmen en Cancún zijn geweldig.
Ik ben naar Mexico gegaan om mijn Spaans te verbeteren en te oefenen. In Playa del Carmen heb ik 2 weken les gevolgd op een school. Daarna ben ik naar Chetumal gegaan. Daar ben ik helaas veel te lang gebleven als gevolg van een verliefdheid. Ik ben ook nog in Tulum geweest en 6 weken in Mexico-stad.
Qua werk kan ik je geen tips geven. Elizabeth vertelde mij dat er in Playa del Carmen een reisorganisatie zat die op zoek was naar Nederlandstalig personeel. Volgens mij als reisbegeleider ofzo. Als je meerdere talen spreekt heb je een groot voordeel.
Zelf ben ik ook verliefd op Mexico en zou ik best willen terugkeren om er een tijdje te werken en te wonen. Het eten is trouwens ook heerlijk, dat mis ik écht.
Succes, als ik je ergens bij kan helpen hoor ik 't graag.
En hoelang ben jij in totaliteit in mexico geweest?!
Zowiezo wil ik vanaf nu eerst allerlei dingen uitzoeken en op papier zetten, ook wil ik eerst wat spaanse les hier in nederland volgen zodat ik toch nog redelijk voorbereid op reis ga, want een redelijk goed woordje engels en frans spreek ik wel!! Ook heb ik hier gewoon een vaste baan. Maar zelfs die wil ik opzeggen om voor minimaal een half jaar/jaar al mn spullen te pakken en te vertrekken richting Playa del Carmen!
Dus april/mei zou opzich ook wel een mooie tijd zijn! Kan ik me er op voorbereiden maar mijn baas ook ;)…
En wanneer zou jij weer terug willen? En wat voor werk zou jij willen doen?! En wat is jouw leeftijd nu?! ( hoop vragen )
Ook ik ben verliefd op Mexico geworden. Heb vorig jaar 6 maanden in Playa del Carmen stage gelopen en dit jaar mijn scriptie over de Riviera Maya gedaan. Nu heb ik mijn studie afgerond en wil weer terug om te gaan werken. Zou je mij kunen vertellen in welke straat de kamers te huur zijn? En of t ook mogelijk is ze voor langere tijd te huren?
Weet je toevallig ook welke reisorganisatie dat is die Nederlandse mensen zoekt?
@ Jessica: het adres zal ik voor je navragen bij Elizabeth. Volgens mij zijn de kamers voor langere tijd te huren (mits ze niet gereserveerd zijn). Ook dat zal ik ff navragen. Hetzelfde geldt voor het bedrijf dat specifiek op zoek is naar Nederlandse mensen.
@ Jacqueline89: ik ben in totaal zo’n 5 maanden in Mexico geweest maar ik heb geen concrete plannen om terug te gaan. Maar het blijft kriebelen, vooral door het weer, het heerlijke eten, de prachtige stranden, de vele interessante aspecten van de cultuur, de warmte van de mensen, het aangename prijsniveau, de niet-toeristische dorpjes, enz.
Sowieso zou ik niet weten wat voor werk ik daar zou kunnen gaan doen. Wellicht reisleider? Nadeel is dat je in Mexico veel minder verdient dan hier. Voordeel is dat je in een bijzonder leuke omgeving werkt. Het is een groot voordeel als je meerdere talen spreekt (open deur).
Sowieso zou ik vooraf flink wat Spaans leren zodat je niet op nul begint.
Hoi,
De kamer voor 16 euro per dag is voor een kortere periode (2 weken) een hele mooie optie 16 euro x 16.50 (wisselkoers op het moment) ongeveer 3700 pesos maar ben je van plan om langer te huren dan wordt het toch wel prijzig en kan je beter een huisje of appartment zoeken om te huren want 7400 per maand voor een kamer is toch wel een hoop geld. Er staan genoeg woningen te huur hier in playa. Misschien kan QueVivaPSV de prijs beter in MX pesos vertellen waardoor alles misschien voordeliger wordt ivm de veranderde wisselkoers. Ook alleen een ventilator in de maanden mei tot september lijkt me erg warm worden in zo’n kamer.
-Jacqueline, het klinkt misschien raar maar het blijft toch de beste optie om ter plaatse een baan te zoeken aangezien er niet veel werkgevers zijn die “van afstand” iemand aannemen.