Ik vertrek eind mei voor 10 weken naar Playa Del Carmen, heb de eerste periode een hotel maar wil daarna zelf opzoek gaan naar een accomodatie. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het makkelijk om zelf een appartementje te vinden en aan welke prijzen moet ik dan denken ? Ik spreek al aardig een woordje spaans, maar is er wel genoeg aanbod van appartementen verhuur ?
En weet toevallig ook iemand of er een sportschool in PDC is
ik heb zelf 2,5 maand in Playa del Carmen gewoond en er ook een Spaanse cursus gedaan. Als je woonruimte zoekt en je bent alleen is dat best lastig. Ik heb een appartement gedeeld met 2 meiden en dan is het betaalbaar. Maar over het algemeen is het vrij duur. Goed via via vragen en als je een beetje Spaans sprekt kan dat helpen met de prijs
Er zijn een aantal sportscholen in PDC. 1 is er aan het einde van 5th avenida, een moderne sportschool.
Mocht je nog wat willen weten dan hoor ik het wel.
Wanneer je eind Mei komt…dan kan ik eventueel wel iets voor je vinden. Hou er echter rekening mee dat je minimaal 500 US per maand betaald…echter…wij zoeken Nederlands personeel.
Wie zijn wij? www.vivaresorts.com
Mijn naam is Ben Zwaving en ben nu ongeveer 7 jaar werkzaam voor deze hotelketen.
Wanneer je bereid en natuurlijk goed genoeg bent, dan kun je bij ons halve dagen werken in de P.R. afdeling. Laat maar even wat weten. Wij betalen jou 1 maand housing wanneer je voldoet.
Groetjes,
Ben Zwaving. http://groups.msn.com/PlayaDelCarmenOnroerendGoed
Ik ga ook naar Playa del Carmen in mei. Ik ga 6 weken een taalcursus volgen bij Solexico. Verder woon ik die zes weken bij een gastgezin ergens in Playa ik weer nog niet waar. Ik weet niet wat je verder in Playa del Carmen en Yucatan wilt gaan doen? Rondreizen, vakantie houden, of dingen bezoeken?
Ik ga 13 mei naar Playa del Carmen. Eerst heb ik 1,5 maand les bij Solexico en woon ik in bij een gastgezin. Maar daarna weet ik nog niet wat ik ga doen. Misschien nog wat rondreizen, vakantie houden, of misschien wil ik wel ergens werken. Ik spreek goed Engels en Duits en waarschijnlijk dan ook wel Spaans ik heb Horeca ervaring. (weet niet of dat een vereiste is)
Het enige probleem is dat ik nu nog niet precies weet wat ik daarna wil gaan doen en hoe goed Playa del Carmen mij bevalt. Maar ik heb zeker interesse. Maar kan ik ook over een week of drie/vier nog bij jullie aankloppen?
Ik ga lessen volgen bij playalingua, 10 uurtjes in de week, na school ben ik vrij om te doen wat ik wil inprincipe. beetje naar de sportschool, surfen etc. Wanneer ga jij precies ? ik vlieg 29 mei
Ik ben ook zeker van plan om een hoop dingen te gaan zien daar en leuke excursies te doen enzo. duiken, atv tour etc. verder veel op stap denk ik
Het klinkt in ieder geval leuk om wellicht voor jullie aan de slag te gaan, ik heb even op de site gekeken en het ziet er allemaal wel gaaf uit wat jullie doen. Ik had alleen niet echt gepland om te gaan werken dus het overvalt me een klein beetje. Ik zit er 10 weken waarvan ik de eerste 5 les heb. De laatste 5 weken heb ik nog geen accomodatie en geen idee of ik spaanse lessen blijf volgen of liever ga werken. Want allebei lijkt me teveel van het goede om eerlijk te zijn. Er moet natuurlijk ook een hoop gerelaxed worden maar dat kan ik allemaal pas beoordelen als ik daar ben
Als ik straks in de buurt ben dan kom ik zeker een kijkje nemen om te zien wat jullie allemaal doen enzo.
En als je nog iets te binnenschiet wat appartementen betreft of andere actuele zaken dan hoor ik dat graag natuurlijk!
Ja naja dat is precies een beetje mijn idee. Ik heb dit jaar mn duikbrevet gehaald, en ik kan een beetje surfen. Lekker op het strand liggen, uitgaan maar ook wat van de omgeving zien.
Ik vlieg 12 of 13 mei naar Mexico en ik heb per 14 mei 6 weken les bij Solexico in Playa Del Carmen.
En ik denk dat ik daar veel mensen ga ontmoeten, maar het lijkt me zeker leuk ook met nederlanders om te gaan en dingen te gaan doen.Toch altijd fijn als je terug kunt vallen op mensen uit hetzelfde land met dezelfde taal.
Dus het lijkt me leuk om een keer wat te gaan doen, misschien ben ik al een beetje ingeburgerd op het moment dat jij komt en kan ik je wat dingen laten zien.
groeten Joric
weet jij trouwens of je daar een beetje kan surfen, want mij is gezegd van niet, maar zou wel leuk zijn natuurlijk…
Surfen is geloof ik niet echt mogelijk, tenminste niet golfsurfen ofzo. Windsurfen is natuurlijk afhankelijk van de de wind maar dat hoef ik niet uit te leggen. Die site had ik ook al eerder bekeken, staan wel wat leuke trips op. Maar als jij er nou straks voor zorgt dat je een hoop mooie vrouwen leert kennen op die school van jou:finger: dan doe ik dat op mijn school en nemen we ze allemaal mee op stap haha :nod: lijkt mij wel een goed plan.
Maar goed, tegen die tijd dat ik daar ook zit laat ik wel weer van me horen en dan kunnen we een keer afspreken om iets te ondernemen. Altijd gezellig! Waar kom jij eigenlijk vandaan in NL ?