Kamermeisje schijnt afstandsbediening 'meegenomen' te hebben

Hallo beste reizigers,

Ik woon momenteel in een lange verblijf hotel (extended stay). Tot nu toe geen problemen, maar naar bleek was de afstandsbediening voor de TV in mijn kamer niet meer te vinden.

Aangezien ik nooit de kamer verlaat met het stuk, heb ik overal grondig doorzocht. Zelfs 3 keer. Helaas.

De enige andere persoon die toegang tot mijn kamer heeft is het kamermeisje. En ze komt eens in de twee weken schoonmaken. Ze was hier dus vorige donderdag, en ik merkte dat de bediening weg was pas vrijdag.

Ik aarzelde om hier melding van te maken, want wat als de receptie mij echt niet gelooft? Verder kost het stuk iets in de toon van 20 Eurie, en ik wil dat echt niet op mijn rekening gepresenteerd krijgen.

Ik weet dat ‘gestolen’ een sterk woord is, daarom heb ik hier maar ‘meegenomen’ gezegd.

Eindelijk toch nog de moed opgeraapt en naar beneden gebeld vanuit mijn kamer, de Heer des Hotels zei dat ik even langs mocht komen voor een nieuwe.

En dat deed hij gelijk ook, toen ik hem vroeg of ze hem zomaar ‘meegenomen’ had, zei hij: “Dat weet ik niet, maar dat had ze niet moeten doen”. Of hij verder actie ging ondernemen, daar zei hij niks over.

Verder vind ik het niet nodig om de politie te informeren, het is trouwens hun eigendom waar ik in leendienst van ben, maar ik vind het in principe nogal verdacht en vies dat iemand zomaar dingen van mijn kamer afpakt.

Wat vinden jullie hiervan? Enige soortgelijke ervaringen? Wat zou ik hier moeten doen?

Als je zonder verder gezeur gewoon een nieuwe van het hotel hebt gekregen zie ik het probleem niet echt.

Wat er verder gebeurt is een zaak van de hotelmanager. Aangifte kun jij niet doen want je bent niet de eigenaar van de afstandbediening.

Ik denk dat jij meer doelt op het feit dat als zij iets heeft meegenomen, in dit geval iets van het hotel, hoe groot is dan de drempel om ook iets van jou mee te nemen?

Ik denk dat die drempel een heel stuk hoger ligt, maar snap je bezorgtheid wel. Overigens zie ik niet helemaal in waarom zij de afstandbediening acht zou meenemen (Stelen). Die dingen gaan regelmatig kapot of raken zoek en de meeste hotels hebben er wel een paar op voorraad liggen. Ze zou dus met veel lager risico eentje uit die voorraad kunnen wegnemen, indien de afsntandbediening thuis kapot gegaan is.

Maar er zijn natuurlijk ook scenario´s denkbaar waarin ze hem heeft meegnomen voor andere redenen. Even een andere gast helpen wiens afstandbediening het niet doet, of wellicht heeft ze hem kapot laten vallen en vergeten te melden bij de manager, etc. etc.

Ik zou je om de afstandbediening verder niet te druk maken. En wat je persoonlijke iegendommen betreft moet je eigenlijk nooit te veel gelegenheid geven en je waardevolle spullen opbergen in een kluisje.