Kamer gezocht in Leixlip of Celbridge (Kildare)

Hallo,

Ik ga binnen kort werken voor HP in Leixlip (Co Kildare) en ben hard op zoek naar een betaalbare kamer. Het liefst in Leixlip of Celbridge omdat ik ingeroosterd kan worden tussen 6.00 en 22.00 uur. De kamers op rent.ie en daft.ie zijn of te ver van werk of zijn al weg voordat ik heb kunnen bezichtigen. Heeft iemand misschien advies?

Padma

Gefeliciteerd met je baan :smiley: Daar had ik ook kunnen gaan werken eind 2013. Ik had namelijk zo goed gescoord met de online test dat ik binnen een half uur al telefoon kreeg van mijn contact bij de agency dat ik meteen door mocht eigenlijk voor een interview. Maar tijdens de test had ik een beetje het idee dat het toch te technisch was allemaal enzo. De vragen waren ook over dingen zoals outlook, access, vista, etc en dat waren allemaal dingen die ik nog nooit gebruikt had. Ik had toen helaas bedankt (ben toen 3 maanden in Lissabon gaan werken).

Je zou kunnen kijken op http://www.myhome.ie/ Maar ik zie maar 3 shared properties staan. Maar je kunt natuurlijk ook kijken om toch iets voor jezelf te gaan huren wat niet te duur is.

Ik ben op dit moment aan het sparen zodat ik over (hopelijk) een maandje of 6 ook kan vertrekken. Maar ik ga wel meteen op mezelf wonen. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Kijk even op die site, misschien dat het nog wat is. Verder, weet ik het ook niet precies maar ik ga even mee voor je zoeken nog.

1 like

Beste Nathalie,

Dank voor al het meedenken en de informatie. Inmiddels heb ik een kamer kunnen vinden aan dezelfde weg als mijn werk en ook nog eens op loopafstand. Gisteren ben ik verhuisd:) De website die je aanbeveelt houd ik in mijn achterhoofd, want wie weet wat de toekomst zal brengen. Waar wil je na 6 maanden naar toe vertrekken? Mocht je naar Ierland komen laat me dan weten waar je neerstrijkt, zou leuk zijn om eens een keer af te spreken. In ieder geval heel veel succes en veel plezier.

Hoi Padma,

Super om te horen dat je een plekkie gevonden hebt :smiley: inderdaad de sites van Daft en MyHome zijn de meest gangbare in Ierland voor properties.

Waar ik naartoe wil weet ik eigenlijk nog niet. Zodra ik de financiën bijeen heb ga ik kijken op toplanguagejobs en dan maar kijken waar ik een leuke baan kan vinden. De baan vind ik net iets belangrijker dan de plek, maar ik ga wel proberen een (te) grote stad te vermijden. Gewoon omdat ik geen stadsmens ben. Nu zou ik normaal gezien wel met mijn eigen auto komen dus ik ben wel niet afhankelijk om per se in de stad te wonen maar toch. Ik denk niet dat ik in Dublin zou gaan wonen, misschien Cork nog wel. Maar ja de meeste banen zijn wel in de grotere steden natuurlijk dus ik zal wel zien :slight_smile:

Ik hou je zeker op de hoogte, en nu maar hopen dat er financiëel niks tussenkomt. Het lijkt me dan zeker leuk om eens af te spreken. Maar hou mij ook zeker op de hoogte hoe het daar gaat. Niet alleen waar je woont (plek) maar ook de baan, altijd nieuwschierig naar verhalen :slight_smile:

Ha Nathalie,

Wat spannend en leuk zeg! Ik heb je zo net toegevoegd aan mijn contacten. Houd mij vooral ook op de hoogte van al jouw plannen. Ik ben reuze benieuwd waar je terecht zal komen. Succes meid!

Hoi allemaal!
Ik ben Ciska, 27 jaar oud en ik vertrek eind mei/ begin juni naar Ierland :smiley: Mijn vriend is piloot en heeft daar een baan gevonden. Eind oktober verhuizen we weer naar Nederland. Nu willen we graag een gemeubileerd huisje vinden in de buurt van het vliegveld (zodat m’n vriend niet ver hoeft te reizen), maar wat zijn de huur woningen duur daar! :-O. Zijn er meer meiden die naar Ierland gaan binnenkort? Misschien dat we dan leuk een groep samen kunnen stellen ofzo om wat te gaan doen :-). Ik heb gehoord dat Ierse mensen heel aardig zijn. En wellicht dat ik op Ierse dans les ga hihi (jeugd sentiment Lord of the Dance) :slight_smile:
Ik hoor graag van jullie!

Liefs,
Ciska