Ierland

Hoi Allemaal!

Ik heb zelf meer dan 2 jaar in Dublin, Ierland gewoond. Mijn vorige werkgever is heel hard op zoek naar Nederlanders in Dublin. Baan: billing administrator 10 min van Dublin centrum. Geinteresseerd? Laat het me even weten. Heb eventueel ook informatie/contacten voor huisvesting en nodige documenten.

Groetjes!

hej,

Dat klinkt interessant. Over een paar maanden ben ik klaar met mijn studie bedrijfskunde en wil misschien wel naar Ierland gaan om daar te werken.Kun je mij wat informatie toesturen over deze functie (inhoud werk, salaris, huisvesting etc.)

Mijn e-mailadres is: wilfred_de_graaf@hotmail.com

Ik hoop iets van je te horen.

wilfred

Voor wat meer info kun je naar: www.bfs-finance.ie (hier kun je eventueel ook je application versturen)

De baan is: billing administrator. Taken omvatten: credit&collections, booking payments, handling billing queries, credits, refunds, etc.

Ik begon in ditzelfde bedrijf met deze positie. Het werk is heel gevarieerd en doorgroeimogelijkheden zijn goed. Alle nieuwe posities worden altijd eerst intern geadverteerd.

Salaris kan ik niet veel over zeggen. Denk dat het rond de 17.000 euro per jaar zal beginnen, maar zeker weten doe ik het niet. Belasting in Ierland is vrij laag, je zult niet meer dan 200 Euro per maand afdragen.

Huur in Dublin is schreeuwend duur. Ik betaalde voor een apartementje van 30 m2 €962,- per maand. Maar ik woonde samen dus kon de huur delen. Het beste is om een kamer te huren, vooral in het begin. Die krijg je voor 400. De “Evening Herald” staat vol met advertenties elke dag. Kamers en flats zijn trouwens altijd gemeubileerd, dus je hoeft niet veel mee te slepen uit Nederland. Ook vaak keuken compleet met bestek etc.

Als je in Ierland wilt werken moet je eerst naar het belastingkantoor om een zogenaamd PPS nummer aan te vragen en een bankrekening krijg je pas geopend als je een baan hebt. In het begin kan alles beetje balanceren worden: als je geen baan hebt, krijg je geen kamer of bankrekening, en soms krijg je zonder kamer geen baan. Maar er zijn meerdere hostels in Dublin waar je al voor EUR 10 kunt blijven slapen.

Meer weten? roep maar

Groetjes!

Beste ral13,

Toevallig dat dit allemaal op internet te vinden is,
erg leuk om jou verhaal te lezen.

Ikzelf heb ook de mogelijkheid om januarie 2005
naar Ierland te vertrekken om daar te gaan werken
voor minimaal een jaar.

Nu heb ik een paar vragen voor je:

In welke plaats kan ik het beste een kamer zoeken? (werk is in Dublin)
Kan ik met dit salaris:

The basic salary is 18,500EUR per year (basic salary) + ab. 10% bonus + if
renewable contract 2,000EUR after 1 year

een beetje goed rondkomen?
Wat ben je ongeveer kwijt aan vaste lasten in de maand?
Wat ben je kwijt aan eten/drinken in de maand?
Leg je een beetje makkelijk contacten daar?
Hoe zijn de bedrijfsvoorwaarden over het algemeen?
Is alles qua verzekeringen/garanties/juridische steun een beetje goed geregeld daar, voor zover jij weet?
Wat zijn de 1ste/belangrijkste stappen die je moet nemen zodra je in Ierland aangekomen bent?

Als je dit voor zou willen beantwoorden, dan ben ik je heel dankbaar!
Alvast bedankt voor de e.v.t. moeite.

Groetjes,
PvD

Hoi PvD!

Maart ga ik naar Dublin verhuizen en daar op de Dutch Customer Service van een groot Amerikaans bedrijf werken.

Heb er SUPER veel zin in!!

Wil je mij laten weten of jij nog naar Dublin gaat?? Heb het idee dat het over de zelfde job gaat, zou wel heel toevallig zijn!! Heb jij je interview in Amstelveen gehad toevallig??

Hoop van je te horen!

Groetjes,
Blauwkipje

Hoi,
ik verhuis begin september naar Dublin, maar ik moet nog een kamer zoeken. een baan heb ik, maar welke buurt is het leukst (aangezien jij 2 jaar in Dublin hebt gewoond)? Ik zie op internet heel veel kamers aangeboden, maar ik weet niet in welke buurt ik nu moet zoeken. Misschien weet jij nog een kamer tegen een redelijke huurprijs.
Alvast bedankt,
Stephanie