Mijn broer en ik zijn op wereldreis en ondertussen zit India er bijna op. Zoals zoveel toeristen hebben we in Jaisalmer een kameelsafari gedaan. Een zeer aan te raden ervaring!
Maar we willen eigenlijk onze gids helpen. Hij heeft sinds twee maanden zijn eigen kamelen en is dus onafhankelijk van de grote bazen die de hele ‘sector’ beheersen. Slechts als er te veel toeristen zijn voor het aantal kamelen dat zij bezitten, wenden ze zich tot hem.
Om die reden heeft hij slechts vier safari’s kunnen doen in twee maanden en zal het hem niet lukken om zijn kamelen te kunnen afbetalen.
Dus als iemand van plan is om een kamelensafari te doen in Jaisalmer, neem contact met me op en ik zal zijn nummer doorgeven.
(ik plaats het niet in het openbaar omdat Ismail zeer bang is dat de grote bazen erachter komen en hem ‘een stickmassage’ zullen geven)
Hij zou per persoon per dag ongeveer 500 roepies vragen, alles inbegrepen.
Als iemand nog een tip heeft hoe we kunnen helpen, laat het ook maar weten!
wij: drie dames gaan en willen een dromedaris (kamelen) tocht maken
jij mag ons gerust zijn gegevens aan ons door geven, dan kunnen we er rekening mee houden, als we hem vinden?
Hoi Lotte,
we hebben de kameelsafari gedaan bij hem nadat je zijn gegevens hebt gegeven. Bij het fort werden we met een tuktuk opgehaald en het was werkelijk een hele leuke ervaring. Eerst 3 uur een stuk afgelegd samen met Ismael, hij voorop met zijn Victor, mijn zus op Johnny en ik op Victoria. Tijdens de middag heeft hij bij het meertje heerlijk voor ons gekookt, daarna terug naar zijn dorp. Hij begeleidde ons ook weer terug naar Jaisalmer. Ik heb eerder een ritje gemaakt maar dit was heel kleinschalig en een topervaring op de zere billen na. Ismael is een leuke en gezellige spraakzame man. In ieder geval was het de moeite waard, dank je voor de tip.
Wat een goed initiatief! Ik vertrek eind december samen met mijn moeder richting India en een kameelsafari stond zeker op ons verlanglijstje. Wij willen dan ook graag met hem in contact komen!
Klinkt goed kan je zn nummer mailen naar [EMAIL=“erlinde86@hotmail.com”]erlinde86@hotmail.com?
Vertrek vlgd wk in mn uppie naar India en en regens in maart als t goed is in Jasalmer en zo’n eigen initiatief is waardevol en wil ik graag steunen!
Wij gaan ook!!! We zijn er tijdens het festival (5,6 en 7 februari 2012) misschien is hij dan al erg druk. Het geeft zeker veel voldoening dat er een aantal mensen reageert? Mijn e-mail adres is [EMAIL=“inekee@zonnet.nl”]inekee@zonnet.nl
Ik ben ook geïnteresseerd!
Wij gaan pas in september 2012, maar ik ben nu al tips aan het sprokkelen!
Zou je iets willen laten weten via leenvanlier@hotmail.com aub?
Dankjewel!
Blij met dit soort tips. Dit ook al eerder aangegeven maar toen geen mailadres doorgegeven. Wil je adres voor safari mailen naar guus.vanlaar@gmail.com
Alvast bedankt. groetjes Guus
Lotte, zend je nogmaals mijn e-mailadres voor de kameelsafari, heb al eens gereageerd maar nog niets gehoord. Mijn e-mail adres is [EMAIL=“inekee@zonnet.nl”]inekee@zonnet.nl