Wij plannen een reis naar Japan in de zomer van 2015.
Tijdens ons verblijf in Tokyo willen wij een daguitstap maken, we twijfelen tussen Nikko of Kamakura. Wat is jullie ervaring?
Heeft er al iemand Disneyland in Tokyo bezocht? Onze kinderen zijn echte Disneyfans en willen dit dus zeker niet missen. Hoeveel tijd moeten we hiervoor uittrekken?
Lastige keuze, beiden zijn zeker de moeite waard. De tempels en schrijnen van Nikko zijn met hun pracht en praal wellicht wat indrukwekkender, Kamakura is weer wat gevarieerder (mooie tempels en uiteraard de grote Boeddha) en sowieso minder ver weg. En vlakbij Kamakura ligt ook Enoshima met naast de nodige bezienswaardigheden ook wat stranden, wellicht in de zomer met kinderen erbij ook wel leuk.
Ik ben nog niet in Disneyland Tokyo geweest dus spreek niet uit ervaring, maar zeker in de zomer zal het daar wel flink druk zijn. En bedenk ook dat er twee aparte parken zijn, Disneyland en DisneySea. Dit laatste park is uniek voor Tokyo, en zou meer op een wat ouder publiek gericht te zijn. Het zal dus ook van de leeftijd van de kinderen afhangen welk park het interessantst is. Maar een dag per park zal hoe dan ook wel het absolute minimum zijn, waarbij je selectief de attracties zal moeten keizen.
Overigens is in Tokyo zelf, zeker met kinderen, ook het Studio Ghibli Museum absoluut een aanrader!
Dank je wel voor de tip, dat lijkt inderdaad ook heel leuk, ik vrees dat we tijd te kort gaan hebben
Maar dat is vaak het geval als je de eerste keer een land bezoekt. Het is moeilijk kiezen tussen zoveel verschillende dingen.
Daar kan ik me iets bij voorstellen. Niet voor niets ben ik nu alweer m’n 9e trip naar Japan aan het plannen (februari 2015), en ben ik verdeeld over alle reizen al ongeveer een maand in Tokyo geweest. En toch heb ik al zitten kijken of tussendoor nog een weekje die kant op rond de kerst nog een optie zou zijn :nod:
(maar helaas, geen acceptabel geprijsde vluchten te vinden, zal m’n verslaving dus toch nog even moeten bedwingen…)
Ach, de reizen erna heb je dat luxe probleem ook
Zo ben ik nu drie keer in Tokyo geweest, en is elke keer een bezoek aan Kamakura afgevallen omdat ik voor iets anders koos.
Straks ga ik weer naar Tokyo, en Kamakura staat weer op de planning
Voor de kinderen is er ook een themapark in Nikko. Nikko Edo Wonderland met de Edo periode als thema: http://www.edowonderland.net/html/en/
Maar in een dagtrip is het denk ik moeilijk in te passen qua tijd. Er is wel meer schaduw in Nikko vanwege de natuur, dus dat is een voordeel ten op zichte van Kamakura in de zomer.
Maar ik zou ook niet de een boven de ander kunnen aanraden. Voor kinderen is Kamakura met stranden in de buurt inderdaad ook een goede optie. Wat trouwens ook leuk is, is siervuurwerk afsteken op het strand. Vuurwerk wordt in Japan vooral in de zomer afgestoken en dan kun je het ook overal kopen. Rond 19:00 gaat de zon onder in de zomer, dus je hoeft ook niet lang te wachten tot het donker is.
Als de kinderen ouder zijn is Disney Sea het leukst. Dit is ook een lastige keuze, want misschien willen de kinderen juist het Disney dat ze kennen, maar als ze iets nieuws of iets willen dat alleen in Japan bestaat, is het Disney Sea. Wellicht de keuze maar aan de kinderen laten? En als je beide wilt zien, zul je twee dagen nodig hebben.