Kinderen

Volgende zomer zijn we van plan om met ons gezin (drie kids:4j - 6j en 9j) naar Japan te reizen. Heeft iemand tips om dit (vooral de overnachtingen) zo goedkoop mogelijk te doen? Ook andere tips zijn natuurlijk meer dan welkom!

alvast bedankt!

Wat wil je gaan doen in Japan?

Bedoeling in eerste plaats is om familie ginder te gaan bezoeken (Imari). We willen echter niet de ganse vier weken ginder blijven. Kyoto en Tokyo lijken ons naast Miyajima de moeite waard om eens aan te doen met de kinderen. We vroegen ons echter af of er steden of andere gebieden (kindvriendelijk) zijn die we echt ook niet mogen laten liggen. Daarnaast baart de overnachtingskosten ons ook zorgen.

Een tip: er is ergens een heel leuk ninja-huis te bezoeken in Japan. Dat zal de kinderen zeker aanspreken. Valse schuifdeuren, verborgen zwaarden, geheime ruimtes, …

1 like

Het Studio Ghibli-museum lijkt me absoluut een verplicht nummer, helaas ben ik daar als volwassen kind zelf nog niet geweest. Overigens is het wel noodzakelijk vooraf kaarten daarvoor te bestellen, dat kan niet ter plekke. En onze pogingeen week van tevoren in een conbini (Lawson) kaarten uit een automaat te trekken mislukten ook, waarschijnlijk gewoon uitverkocht (er verschenen wat rare tekentjes op het scherm…).

Daarnaast hebben bijna alle grote elektronicazaken op de bovenste etage een speelgoedafdeling. Misschien wel het beste advies: hou je kinderen daar uit de buurt :biggrin:

Via deze sites zijn on-line tickets te bestellen:

http://www.ghibli-museum.jp/en/ticket_information/
(Europe -> UK aanklikken -> My Bus kiezen (zij bezorgen in Europa))

óf

http://www.lawson.co.jp/loppi/ghibli/
(Alleen voor de Japans sprekenden onder ons! (bezorging alleen in Japan))

Als je naar Kyoto en Tokyo gaat waarom verblijven jullie dan niet in het K’s House Hostel? In beide steden zit er eentje. Daar kan je een family room nemen en dan zit je met de kids bij elkaar en hou je de kosten nog beperkt (…ja…er komen ook gewoon families met kids in een hostel!! vooral K’s House in Japan!)

het schijnt dat NLers (op dit forum) zo eenkennig zijn dat ze alleen maar in dat K-hostel durven te slapen-eng is dat land toch.
Met een gezin-wordt lid van StayOKay-kan je in vrijwel elk hoStel gezinskamers huren-reserveer dat wel vooraf. Dat is meest de goedkoopste vorm die er is. Je hebt dan een kamer met 6-8 stapelbedden/kooien, die anders door individuele bekpekkers worden benut. google voor hihostels of hostels in japan voor meer info.
Japanse kids zijn superstreng opgevoed en heel beleefd en houden zich aan regels-bij NL kids wil dat nog wel eens anders zijn

Mag ik vragen waar jij al die enge, eenkennige NLers (wat zijn dat eigenlijk, NLers? Waarschijnlijk bedoel je Nederlanders? Moeilijk taaltje hè, dat Nederlands…) dan ergens ziet? Ik zie welgeteld één persoon dat K’s House adviseren, en daarmee gewoon antwoord geven op de oorspronkelijke vraag, zonder onnodig uit de hoogte te doen.

Ik zie ook alleen mijzelf steeds K’s House aanprijzen?

Ik heb in heeeel veel hostels overnacht in Japan (dat durfde ik nog wel hoor…).
Uit ervaring prijs ik van de hostels voor Kyoto en Tokyo gewoon steeds K’s House aan omdat die in die steden gewoon de beste en schoonste waren, simpel!

Hoi,
Het gaat er van komen, we gaan naar Japan.

Het dilemma is nu: rugdrager of kinderwagen (we reizen met onze prinses van 1,5).

Ik hoop dat ervaringsdeskundigen ons iets kunnen vertellen over het terrein, aantal trapjes, bruggetjes, etc in Kyoto, Nara, Hakone, Kamakura, Tokyo en Nikko.

Het voordeel van de rugdrager is natuurlijk dat je overal kunt komen. Het nadeel dat je de hele dag met dat ding rondloopt, en de baby niet echt goed kan slapen.

Het voordeel van de kinderwagen is dat zij kan slapen en wij niet hoeven te sjouwen, maar als het terrein vaak onbegaanbaar is dan wordt een kinderwagen al snel een last.

Ik hoop dat iemand ons iets kan vertellen!

In het algemeen zijn de bezienswaardigheden in Japan goed toegankelijk; goede trottoirs en roltrappen / liften. De metro heeft een breed gangpad, daar kun je de kinderwagen zo inrijden. Je kunt het voorzieningen niveau vergelijken met Nederland.

In Kyoto zul je regelmatig de bus nemen, deze zit vaak erg vol, dus daar moet je de kinderwagen inklappen. Als je een aantal Japanse tuinen wilt bezoeken dan zul je je kind moeten dragen, vele van deze tuinen hebben stapstenen waar je met een kinderwagen niet over heen komt (als dit al mag).

Als je in Nederland de voorkeur geeft aan een kinderwagen, dan zou ik dit voor je reis in Japan zeker ook doen.

Een kinderwagen (buggy) is geen probleem in Japan zoalng je geen tempels en shrines gaat bezoeken. De tempels hebben echter bijna altijd trappen en drempels en dan blijven de kinderwagens (evenals je schoenen) voor de ingang staan. Dat is geen probleem want ze worden in Japan niet gestolen. Neem daarom wel bij voorkeur een “terreinbuggy” mee (met van die grotere wielen) want die kunnen goed oer grind en over kleine obstakels rijden.

Hallo!

Vijf maanden geleden ben ik moeder geworden van een heerlijke zoon! Hij is zo relaxed dat ik een verre reis wel met hem aandurf. Wat mij wel erg lastig lijkt is de hoeveelheid bagage die je mee moet nemen. Ik ben gewend om zelf rond te reizen, ongeorganiseerd, en dit zou ik graag blijven doen. Het lijkt me bijna onmogelijk om eigen rugzak, klein dagrugzakje, tas voor de baby en een wandelwagen mee te nemen. En dan niet te vergeten de baby zelf.

Tijdens mijn reizen ben ik wel mensen tegengekomen die met baby’s rondreisden, dus het moet wel mogelijk zijn. Zijn er mensen die mij hierover kunnen adviseren of tips hebben? Ook ben ik benieuwd naar bestemmingen. Zelf denk ik aan Japan.

Ik had ook gedacht aan een individuele georganiseerde reis, maar dat wordt echt te prijzig.

Alvast erg bedankt!
Babet

Hoi Babet,

Het kan wel, maar ik zou zeker heel ruim de tijd nemen om te acclimatiseren. Een collega van mij is toen haar eerste kind 4 maanden oud is mee gegaan met haar man, die voor zijn werk naar Japan moest. De baby sliep al 's nachts door toen ze naar Japan gingen, maar de reis heeft haar ritme behoorlijk door de war geschopt, en het duurde vervolgens 4 maanden voor ze weer door ging slapen. Ze hebben nu net een tweede kind gekregen, en die houden ze voorlopig in dezelfde tijdzone (hij heeft een nogal internationale baan).

Buiten dit ging het ze prima af. Het meeste werd voor ze betaald, dus ze hebben redelijk luxe kunnen zitten steeds, maar Japan lijkt me op zich sowieso prima om doorheen te reizen, ook met een baby (genoeg voorzieningen en infrastructuur, etc.)

Hoe lang wil je gaan? Ik zou echt goed de tijd nemen, geen gehaast reisschema, goed acclimatiseren. Ongeorganiseerd kan prima, zeker in Japan, maar echt “hardcore backpacken” en superveel doen en zien in een relatief korte tijd kan gewoon niet met een baby.

Wanneer wil je gaan?

Melanthe,

Ik dacht er aan om eind maart 2011 te gaan. Ik zou 3 a 4 weken de tijd hebben. Ik had me al bedacht dat we rustig aan moeten doen. Ik wist niet dat het voor een baby zo lang duurde om weer aan de NL tijdszone te wennen. Dat had ik mij niet gerealiseerd, bedankt dat je me daar op wijst. Mmmm, misschien toch maar dichter bij huis …

Alleen dan wordt Japan de komende 16 (?) jaar onbereikbaar. Nu kan hij nog gratis mee.

Moet er maar nog even goed over nadenken.

Hey,

ik zou zeggen een superleuk idee :slight_smile:
Maar hou er wel rekening mee dat je je kindje al die uren op het vliegtuig op je schoot gaat moeten houden. Indien een directe vlucht toch al snel 11.30 uur. Tenzij er weinig volk op je vlucht zit natuurlijk :wink:

Veel succes !

Dat hangt er van af hoe groot/zwaar je kindje is. Tot 9 kilo (ofzo) kunnen ze in zo’n reismandje dat aan de muur hangt in het vliegtuig. Daar kunnen ze lekker in slapen.

ow nog beter dan :slight_smile:
wist ik niet

Wij namen (een hele tijd geleden) onze baby mee het vliegtuig in met een maxi-cosy. Die kon dan op een lege stoel vast in de gordel (als in de auto) en dan met een handdoek een “tentje” bouwen over de maxi-cosy (over de vaste draagbeugel). Sliep dan als een roos. Dikke kans overigens dat ze bij het inchecken rekening met je houden als je met een baby of kleine kinderen reist en je (indien het vliegtuig niet tot de nok toe vol zit) met een baby een vrije stoel naast je hebt. Maar ik weet niet of een maxi-cosy tegenwoordig het vliegtuig mee in mag.

Maar inderdaad, tegenwoordig kan een baby van 5 maanden (op internationale vluchten) ook in de speciale reiswieg die je in het vliegtuig krijgt (weet niet of je dat vooraf moet bespreken) en die je aan de muur voor je hangt. De eerste rij plaatsen in de middelste rij achter de toiletten en de keuken zijn voor passagiers met baby’s gereserveerd.

Wij hebben nooit problemen gehad met het vliegen met een baby en/of kleine kinderen.