In de zomer van 2016 willen we met ons gezin met grotere kinderen graag naar Japan reizen (ongeveer 12 dagen).
Wat moet we zeker gezien hebben zonder dat het te vermoeiend wordt?Verder willen we het ook budget vriendelijk houden.
Graag willen we reizen met een reisorganisator,we vinden dit veiliger voor het geval er iets zou gebeuren.
Ik heb een moderator gevraagd dit naar het Japan-forum te verplaatsen, daar zal je bericht meer opvallen.
Wat betreft jullie reisplannen, hoe oud zijn de kinderen? En nog specifieke interesses?
Voor een eerste reis is een combinatie van Tokyo en Kansai (Kyoto/Nara/Osaka) de voor de hand liggende optie, sowieso heb je rond die steden ook de nodige attractieparken zoals Disney, Universal Studio’s en FujiQ Highland. Maar wat wellicht ook een leuk alternatief kan zijn: vooral in het noorden van Japan zijn er in de zomer een groot aantal traditionele festivals, dan moet je denken aan grote optochten, vuurwerk, en massa’s eetstalletjes. Voor mij persoonlijk reden genoeg tot twee keer toe de zomerhitte van Japan te trotseren, maar ook voor de kinderen lijkt me zoiets een geweldige ervaring.
Wat betreft reisorganisaties: daar heb ik wel zo m’n bedenkingen bij. Er zijn genoeg reisorganisaties die reizen naar Japan aanbieden, zowel in groepsverband als individueel/maatwerk, en de meesten zullen zeker wel weten waar ze het over hebben. Echter, georganiseerde reizen naar Japan zijn vrijwel altijd zeer stevig aan de prijs. En met een beetje uitzoekwerk is Japan aanmerkelijk minder duur dan de reputatie doet vermoeden.