Momenteel nog aan het denken om naar Kaapstad te gaan eind oktober.
Wie is er tussen 25-10 en 4-11 in Kaapstad?
Mensen die al eens in Kaapstad zijn geweest…hebben jullie nog tips voor hostels die in een veilige buurt liggen en waar je goede ervaringen mee hebt…en hebben jullie je onveilig gevoeld in de omgeving? Ik lees vanalles en hoor dingen…mja in hoeverre is dit reeel?!
By the way…ik ben een 26 jarige meid uit Limburg.
Ik ben afgelopen maart ook in Kaapstad geweest. Ik heb toen in Ashanti Lodge gezeten. Voor een hostel is het niet heel goedkoop, maar wel erg goed geregeld daar! Je hebt slaapt daar op een kamer met alleen meiden, als je dat wilt. Je hebt je eigen locker op je kamer en de kamer is beveiligd met een code. Daarnaast is er ook een zwembad.
Het is echt vlakbij Long Street, daar kun je zo heen lopen. Ik was samen met een vriendin en heb me niet onveilig gevoeld daar. Overigens lopen op Long Street veel beveiligers rond. Ik weet niet hoe het is in een andere gedeelte, maar wij hebben ons er niet onveilig gevoeld.
Ik ben al 3x eerder in verschillende landen van Afrika geweest, ik was niet alleen, maar…ik heb mij nog nooit onveilig gevoeld. Gedraag je gewoon, niet als een toerist (alleen wel op de bus haha) ga niet met een grote rugzak neem een gewone handtas.
Kaapstad is een mooie stad er rijden verschillende bussen voor toeristen rond, je koopt een kaartje en je wordt door deze stad gereden, je kunt uitstappen waar je wilt en weer instappen om verder te reizen. Uiteraard ga je de Tafelberg op hopelijk helder weer dan is het een belevenis. Bij de haven zijn gezellige terassen waar verschillende mensen muziek spelen, sfeervol.!! Veel succes en doe Afrika de groeten van mij.