tips slaapplek Kaapstad of zelf toevallig in Kaapstad?

Weet iemand nog een leuke lodge of andere verblijfplaats in Kaapstad waar veel jonge reizigers komen? Ik zit er over te denken om eind februari voor 2 of 3 weken naar Kaapstad te gaan. Ik wil graag nieuwe mensen ontmoeten, plezier maken en misschien nog een auto huren (maar dat doe ik niet alleen) en wat van het land gaan zien. Heeft iemand nog tips of is er toevallig iemand die in deze periode ook in Kaapstad of omgeving is en zin heeft om samen wat te ondernemen? Ik ben 30 jaar en kom uit het Noorden van Nederland.
Ik hoor graag van je!

the backpack cape town schijnt goed te zijn.

1 like

Ik vind de Ashanti Lodge (gardens) een erg fijne plek.
Ben hier 3 keer geweest en zou het zo weer doen. Ruim opgezet en mooie locatie, schoon, vriendelijk personeel en goed (wel standaard) eten.
Ze kunnen je eventueel adviseren over autohuur en trips, want er zit een travel center aan vast. Het is niet direct in het centrum, maar overdag is het goed te lopen. Ongeveer 10 minuten naar Longstreet.
Er komen veel verschillende mensen ook qua leeftijden. Meerdere overland organisaties gebruiken het als acco maar ook individuele reizigers zul je hier aantreffen.

1 like

Big Blue is ook een aanrader. Leuke bar, ruime kamers, een goedkoop inhouse reisbureau en vlakbij het V&A Waterfront.

Hoi Anneke,
ik kom ook uit het Noorden van het land. Ik wil gaan reizen begin maart voor ongeveer drie weken. wat wil je precies gaan doen in Kaapstad, misschien dat we samen activiteiten kunnen ondernemen.

Gr michel

Ik heb nog geen plannen, dus bijna alles ligt nog open. Ik wil Kaapstad wat beter leren kennen, nieuwe mensen ontmoeten, een keer naar een kroeg, van de natuur genieten (bv hikes/fietsen) en als het een beetje kan ook wat meer van het land zien. Dus bv samen met iemand een auto huren en mooie plekken bezoeken. Maar ik wil bovenal genieten en veel leuke dingen doen.
Wat zijn jouw ideeen? Als er dingen zijn die we beiden leuk vinden, kunnen we inderdaad misschien samen activiteiten ondernemen. Misschien handig om even verder te communiceren via de mail?