Voor toekomstige gasten van ons zoek ik in Kaapstad naar leuke, trendy locaties voor wat betreft
overnachtingen
eten
uitgaan (a la Ibiza)
Gaat om 2 vriendinnen die eerst lekker 2 weken bij ons in het noordoosten van Zuid-Afrika op bezoek komen. Vervolgens willen ze naar Kaapstad vliegen om daar heerlijk uit te gaan. Het zijn echte feestgangers die genieten van muziek, winkelen, parties, etc.
En ik gun ze alle feesten van de wereld maar zou ze bij voorkeur wel in een relatief veilig deel van Kaapstad zien!
Aangezien we zelf niet echt bekend zijn in Kaapstad zijn alle tips van harte welkom.
Wat betreft overnachten. Zelf heb ik in Kaapstad regelmatig bij Cape Surf Hostel (www.surfhostel.com) bij Blouberg Strand gezeten maar dit is relatief ver uit Kaapstad (ca. 20min met de auto), wel een ‘veilig deel’. De eigenaar van het hostel (het heet hostel maar ziet er érg goed uit, zeker de 2-persoons kamers) liet op een gegeven moment zelfs z’n auto buiten de gate met de sleutels in het contact staan zonder problemen
Uitgaan, tja, ik zou toch echt zeggen: Long street. Genoeg te doen daar of als je echt de hele nacht door wil gaan The Bang Bang Club (what’s in a name…) in ehh… Loop Street geloof ik.
Wat betreft eten kan ik je niet echt helpen, wij hebben meestal bij vrienden/bekenden/het hostel (braai) gegeten met mensen die je daar ontmoette.
Misschien kunnen ze overnachten in Sun City hotel. Ik zag dat het een erg leuk hotel is. Ik ben er zelf niet geweest, maar zag het ooit op televisie: hier kunt u het zelf zien.
Longstreet is vooral een mix van exchange students, backpackers en locals. Heel gezellig. Leukste bars/clubs: neighbourhood, waiting room, fiction, zula.
Als je liever tussen de ‘hippe’ mensen wilt staan ga je naar:
St. Yves (zaterdag)
Caprice (zondag sundowners)
Le med (zondag sundownders)
Tiger (zaterdag)
Chevelle (zaterdag)
Jade (donderdag)
Ivy league (woensdag)
Niet alles ligt in centrum, ook aantal in Camps bay. Als je het leuk vindt om af te spreken stuur maar een PM, ik vind het leuk om tourguide te spelen;)