3 nachten Kaapstad - in welke wijk op hotel?

Hallo,

In juli overnachten we voor onze rondreis 3 nachten in Kaapstad, welke wijk of stadsdeel raden jullie aan om te logeren? Ons budget is 100 euro per nacht per kamer. Hotels zijn er in overvloed, maar waar is het leukst logeren als je gedurende de 3 dagen leuke dingen wilt zien of 's avonds leuke bars of dergelijke wil bezoeken?

Groetjes
Stijn

Long street voor bars etc en op loop afstand van wat touristendingen.

Longstreet is leuk. Gezellige restaurantjes, cafe’-tjes en winkeltjes. Ik vind de waterfront-village ook heel leuk. Wat chiquer en ook veiliger, maar als je er maar drie dagen bent is de omgeving rond Longstreet een stuk Afrikaanser en authentieker.

Na meer dan 30dagen in Kaapstad te hebben rond gezworven tijdens mijn vele vakanties ben ik de laatste jaren steeds in Hout Bay gaan slapen. Ik neem aan dat jullie zelf door Afrika toeren, dan heb je ook geen probleem met vervoer. Je bent in 30min in hartje Kaapstad, 40min van de vlieghaven.
Hout Bay is een stuk goedkoper dan Kaapstad. Kijk eens op de site van Harbour Masters Hout Bay

Geniet die reis

Of in Strand

Onze ervaringen in Kaapstad hebben wij vastgelegd in een reisverslag.

Kijk op www.bedrijfsblind.nl/travel en kies de landen bestemming.

Net buiten of aan de rand van Kaapstad slapen in de omgeving van een strand had onze voorkeur.
Wij sliepen in de wijk Camps Bay een adres uit de Lonely Planet.
Met het openbaar vervoer is alles eenvoudig te bereiken.