Hallo,
Onze plannen staan nog in de kinderschoenen. Maar wie is er in juni naar Vietnam/Cambodja geweest? is dit te doen?
Groetjes natasja
Hallo,
Onze plannen staan nog in de kinderschoenen. Maar wie is er in juni naar Vietnam/Cambodja geweest? is dit te doen?
Groetjes natasja
Hey,
In juni ben ik in Vietnam geweest en is góed te doen. Af en toe een hevige bui voor een korte tijd en daarna wordt het weer mooi weer. Ik vond dit eigenlijk wel een fijne reistijd, want het is buiten het hoogseizoen en het koelt meteen af wanneer er regen is gevallen! Voor Cambodja zou je misschien beter terecht kunnen op een ander forum!
Sent from my LT26i using Wereldwijzer
Ja dat snap ik maar je komt vaak tegen dat vietnam in combi wordt gedaan met Cambodja⦠Welke gedeelte ben je geweest?
Thanks voor je reactie.
gr natasja
Ah, op die manier.
Ik ben in heel Vietnam geweest. Ook in Cambodja, maar ik kwam toen uit Cambodja. Ik ben met de bus naar Vietnam gegaan, een visum aan de grens gekocht voor een maand en vervolgens van zuid naar noord gereden met de motor. Als je vragen hebt moet je maar even een bericht sturen, ik zal de proberen te beantwoorden!
PS: Hoeveel tijd heb je voor deze twee landen in gedachte?
Hallo Natasja,
Elke periode heeft zijn charmes en in juni zit je in het zuiden in de natte periode.
Voor Cambodja geld een beetje hetzelfde.
Ik ben wel in Viet Nam in deze periode geweest, maar niet in Cambodja, maar het verschilt niet veel.
Dus rekening houden met een fikse bui en dan komt alles goed.
Voordeel is ook dat de natuur mooi groen is en je over de temperaturen je geen zorgen hoeft te maken.
@ G.
Ik ben benieuwd waar je je visum voor Viet Nam hebt gekocht aan de grens voor Viet Nam.
Dit kan namelijk niet, misschien verwar je het met het opnieuw stempelen van je multy entry visum voor Viet Nam?
Je kan geen visum kopen aan de grens wanneer je over land reist!!!
Je kan ook niet je LOA inwisselen voor een Visum bij grensposten op het land; alleen op de luchthavens van Saigon, Danan en Hanoi!!!
gr.
Ton.
Hoi Ton,
Ik neem aan dat je het visum gewoon hier in Nederland kan regelen? Maar voor Cambodja kun e hem wel gewoon aan de grens kopen toch?
Wat heb je aan budget nodig voor een reis door Cambodja/Vietnam?
Gr Natasja
Hallo Natasja,
Visum kan je gewoon in Nederland regelen, geen probleem.
Maar kom je aan in Viet Nam, vanaf Europa via de lucht, dan is VOA veel goedkoper.
Cambodjaans visum kan je gewoon kopen aan de landgrenzen; denk wel aan pasfotoās.
Budget.
Dit helemaal afhankelijk van wat je wilt en hoe je bent.
Ga je elke avond op stap en wil je vliegen naar lokaties, welke bussen en comfort, treinen en comfort ed.
Maar ga je backpacken en je neemt een niet dure overnachting en niet te dure transfers en je gaat niet teveel stappen en je wilt niet tekort komen aan het einde van de rit, dan denk ik dat 75 USD voor 2 personen haalbaar is nu met de nu geldende dollar koers.
gr.
Ton.
Ik ben in 2012 in juni in beide landen geweest en heb geen enkele dag regen gehad. Onze route liep vanaf HCMC via Cambodja naar Bangkok. Vooral Cambodja was smoor heet.
Vietnam is zeker goed te doen in juni. Maar houd in cambodja rekening met 40 graden en een hoge luchtvochtigheid.