Juni 2008 naar Cuzco

Hallo,

Ik ben Linda, 23 jaar oud en kom uit Brabant.
In mei 2008 en ik klaar met mijn studie SPH. Ik wil dan graag de Spaanse taal en vrijwillergswerk leren/ doen in Cuzco. Ook spreekt de organisatie Het andere reizen, mij erg aan. Maar ik zie nogal op tegen het vliegen… Zijn er mensen die tegen die tijd ook naar Cuzco gaan en die het leuk zouden vinden om samen te gaan?
Ook ben ik op zoek naar ervaringen over vliegen. En dan meer over het vliegen zelf dan over de maatschappij? Was er veel turbulentie? Ik heb namelijk gehoord dat er rond Mexico vaak veel luchtzakken zijn…
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Linda

Hoi Linda,

ik ben vorig jaar rond deze tijd naar Guatemala gevlogen in mijn eentje. Op de terugweg had ik het geluk een nederlands meisje tegen te komen in de rij voor de douane. Met haar heb ik dus samen gevlogen toen. Ik vond het zelf geen probleem om alleen te vliegen: alleen het landen en opstijgen moest ik even aan wennen, verder merk je weinig van het vliegen. Ik heb weinig last gehad van turbulentie, maar ik adviseer je van tevoren een reistablet te nemen, dan word je iig niet misselijk. Ik had mijn koffers laten door-labelen, zodat ik met de overstap meteen door kon. Alles is prima te vinden en als je iets niet weet, kun je het altijd vragen aan mensen van het vliegveld of stewrds of stewardessen in het vliegtuig.
Veel plezier!

groetjes, Jannie

Dag Linda

Het vliegen vind ik zelf vaak het allermooiste moment van de vakantie.
Ik heb heel wat type’s vliegtuigen meegemaakt en ik prefereer de grotere.
Maw de wide bodies dwz met 2 gangpaden.
Het liefste heb ik een gangpadseat omdat ik vrij lang ben en je kunt dan
vrijer bewegen.
Luchtzakken bestaan inderdaad en ik heb er slechts 1 meegemaakt thv
de Azoren bij de grote oversteek in dit geval naar Curacao.
Hij was zeer heftig maar ook prachtig om mee te maken. Ik had de pech niet aangeriemd te zitten ( wat ik behalve bij het opstijgen en landen nooit doe ) dus bij die luchtzak van zo’n 100 meter daalde het vliegtuig maar ik niet, dus maw ik vloog met met hoofd tegen het plafond.
Gelukkig wist ik wat vast te pakken, wat het hoofd bleek te zijn van een mede passagier die wel vast zat, het geheel werd niet erg gewaardeerd.
Ik durf te stellen dat ik van alle vluchten van a tot z een glaasje leeg zou kunnen drinken zonder te morsen. Geweldig !!!
Vliegen is het mooiste wat er is ! Yes !!

Peter