Jungle tour nicaragua?

Hoi Hoi,

Wellicht kan iemand me vertellen waar we het beste een jungle tour kunnen boeken?
We willen graag een echte jungle tour maken, een dagwandeling is voldoende, het liefste inclusief overnachting.
Nu lees ik dat El Castillo zich daarvoor leent, en heb de acommodatie Refugio Bartola bekeken.
Is dit ook de beste plek om dit te doen? We willen graag zo veel mogelijk wildlife zien en de ongerepte natuur.
Zie veel plekken waar je vooral vogels kunt spotten, dat is niet echt hetgeen waar we naar op zoek zijn.
Na de tour willen we naar Bluefields om vervolgens daar de boot naar de Corn Islands te nemen. Dus wellicht heb je handige tips voor ons!

Ik kijk uit naar je berichtgeving!

Groetjes,

Gertie

Hola,

Geen idee of Refugio Bartola de beste is, maar het is zeker een goede optie. Je kunt ook op deze website info vinden: www.vianica.com

Je kunt niet vanuit Río San Juan naar Bluefields reizen. Je moet dan eerst van El Castillo naar San Carlos en daaruit terug met de bus naar Juigalpa, vandaar naar El Rama, dan met de boot naar Bluefields en dan met de boot naar de Corn Islands. Dit kost heel, heel veel reistijd en is bovendien ook erg oncomfortabel. De enige wat comfortabele (qua reistijd en qua comfort) oversteek van Bluefields naar Big Corn Island gaat maar 1x per week op de woensdag. Het is dus echt aan te raden om van San Carlos naar Managua te reizen en via Managua te vliegen naar de Corn Islands.

Saludos,
Sole