Wat vragen

Beste lezers,

In januari vertrekken wij voor 3,5 week naar Nicaragua en Costa Rica. Impulsief goedkope tickets naar CR (San Jose) geboekt, maar bij nader bestuderen van de bestemming blijkt Nicaragua ons ook wel erg aan te trekken, dus daar zullen we waarschijnlijk het merendeel van de reis verblijven. Waarschijnlijk Granada, Leon, Isla Ometepe. Misschien San Juan del Sur of als we echt tijd ‘over’ hebben de Corn Islands.
Met deze bestemmingen in het achterhoofd de heb ik nog wat vragen:

• Heeft Nicaragua ook nevelwouden die en goed alternatief zijn voor Monteverde (CR)?
  • Is er een canopy tocht in Nicaragua die jullie aanbevelen?
  • Is het raadzaam een klamboe mee te nemen?
  • Is antimuggen middel vanuit NL een must of is een locaal product afdoende?

Dank voor jullie meedenken!

Groeten, Cetje

Hola,

Met name voor 2 landen is 3,5 week echt heel kort, dus goed van te voren je tijd plannen! Hier mijn antwoorden op je vragen:

• Nicaragua heeft met name in het noorden (bij Matagalpa en Estelí) nevelwouden. Bekende en mooie natuurgebieden zijn bijv. Selva Negra en UCA Miraflor
  • Je kunt canopy tour doen op vulkaan Mombacho in Granada (erg leuk om te doen) of over het meer Tiscapa in Managua en er was er nog een, op Ometepe geloof ik, maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval is de canopy in Monteverde het spectaculairst.
  • Een klamboe is niet nodig. Gewoon met een ventilator slapen en anders kun je hier ook ter plekke een klamboe kopen als je er toch een wilt.
  • Anti-muggen middel meenemen vanuit Nederland, omdat de kwaliteit veel beter is. Ik raad de producten van Care Plus aan. Hier heb je alleen producten zoals Off en dat werkt wel even, maar is niet te vergelijken met Care Plus.

Saludos,
Sole

Bedankt voor je reactie Sole! Gezien onze beperkte tijd willen we het in Costa Rica waarschijnlijk houden bij Rincon de la Vija en misschien Monteverde. Of we vervolgens aan al onze wensen in Nicaragua toekomen zien we onderweg wel… Ik dacht aan ongeveer steeds ongeveer 3 of 4 hele dagen Isla Ometepe, Granada en Leon en dan steeds 1 reisdag ertussen. Heb nog niet helemaal helder wat we aan excursies willen doen/wat er overal te doen is, dus misschien zijn we het op sommige plaatsen wat eerder zat. Leon lijkt me wel een ontzettend mooie stad met leuke dingen te doen in de omgeving, daar maken we vier dagen waarschijnlijk makkelijk vol. Van Granada weet ik het nog niet, daar heb ik nog niet genoeg van gelezen.
Denk dat we afsluiten aan ofwel San Juan del Sur of ergens aan de westkust van CR. Caribische kust wordt sowieso teveel van het goede.

Dag 1 - 3 Acclimatiseren San Jose en omgeving. Indien mogelijk dagtocht Monteverde (nog niet gezocht hoe dat handig te doen).
Dag 4 Reisdag
Dag 5 – 7 Liberia / Rincon de la Vija.
Dag 8 Reisdag
Dag 9-11 Isla Ometepe
Dag 12 Reisdag
Dag 13-15 Granada
Dag 16 - Reisdag
Dag 17 – 20 Leon
Dag 21 – Reisdag
Dag 22-24 “Strand”
Dag 25 – Reisdag terug naar San Jose
Dag 26 – Terugvlucht naar Amsterdam

Het alternatief is om de grensovergang via Fortuna –> Isla Ometepe te doen en Rincon de la Vija te laten schieten. Dan winnen we nog wat dagen…