Ik heb inmiddels een uur of wat zitten zoeken maar ik kom er niet uit voor wat betreft de jungle railway, hopelijk heeft iemand hier ervaring?
Ik ga binnenkort naar Maleisië en wil dan graag vanaf Taman negara via Dabong (Gunung Stong) naar Kota Bharu. Nu lees ik overal dat vanaf Jerantut richting het noorden ook ergens in de middag een trein vertrekt (13.00 las ik bijv), maar als ik treinschema’s zoek vind ik alleen maar een trein die om 4.15 's nachts vanaf Jerantut vertrekt, wat erg onhandig is. Ik wil namelijk liefst direct van Taman negara met de trein verder en in geval van een nachttrein zou ik dan een dag eerder Kuala Tahan moeten verlaten om alvast naar Jerantut te vertrekken. Bovendien lijkt me juist de trein overdag de moeite waard, dan is er tenminste wat te zien
Weet iemand of er inderdaad een dagtrein is van Jerantut richting Dabong? Iemand (recent) daar ervaring mee?
Wij zijn dit jaar begin mei in Maleisië geweest en ik heb me toen ook suf gezocht over die Jungle Train. Wij wilden hem juist in tegenover gestelde richting nemen van Kota Bharu naar Taman Negara.
Afgelopen mei ging hij dus nog niet. De reden daarvoor is dat er tijdens de enorme overstroming eind 2014 een groot deel van de rails is weggeslagen.
Er was/is al wel een deel hersteld maar in mei was hij dus nog niet klaar.
Ik zal eens kijken of ik viavia kan achterhalen of hij inmiddels weer rijd. En als niet wanneer dan wel.