Julie-Anne deed een Spaanse cursus in Argentinië!

"Als je na je introductiedag thuiskomt, zal je gastgezin alles doen om je op je gemak te stellen. Zo stond er bij mij een lekker koud drankje klaar en kreeg ik allerlei zoetigheden te proeven. Tevens wordt er uitbundig voor je gekookt, zowel voor de lunch als voor het avondeten. In het begin was dat nog even wennen voor mij. Twee warme maaltijden op één dag liggen zwaar op de maag als je dat vergelijkt met een paar boterhammen als lunch, zoals wij dat in Nederland gewend zijn. Maar ondertussen geniet ik van een uitgebreide Argentijnse lunch als ik ’s middags thuis kom na mijn Spaanse lessen!

Deze lessen heb ik elke dag van 11 uur tot 2 uur. Tijdens de lessen leer je luisteren, schrijven en praten. Mijn gastmoeder vertelde dat ze er telkens weer versteld van staat hoe snel de vrijwilligers haar taal leren! Zelf vind ik het een pittige taal om te leren, vooral omdat je telkens moet omschakelen van je Nederlandse gedachten, naar de Engelse uitleg, om het vervolgens in het Spaans te vertalen. Maar omdat het een ontzettend leuke taal is, blijft mijn motivatie groot."

Het hele verhaal lezen kun je hier: http://bit.ly/prikUu