Juli in British Columbia

Hello!

In juli ben ik van plan om naar west Canada af te reizen. Ik ben benieuwd naar ervaringen / tips voor die regio. Ben van plan om in Vancouver of Calgary te ‘beginnen’. Banff, Jasper en Yoho en Vanc Island staan denk ik wel op mijn to do list, maar er zijn vast meer dingen!
En ik ben benieuwd naar tips m.b.t. verblijf / hostels. Ben 26 jaar en ga met de backpack. Ik hoor graag van jullie!!! :wereld:

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met hostels, liften en andere low-budget-oplossingen om door BC te trekken. Ook wij willen ongeveer het bekende rondje van Ann doen langs de parken en Vancouver Island.

Een vriendin van mij had hele goede ervaringen met The Moose Travel Network. Hier kan je reizen met een busje met mede reizigers die vertrekken uit de meeste hostels. Je kiest een route en je kan zelf op en af stappen waar je wil en ter plekken blijven voor hoelang je wil. Staat een plaats je aan dan kan je langer blijven, staat het je niet aan dan kan je weer mee naar de volgende plaats. In de zomer vertrekt zo’n busje elke dag als ik me niet vergis.

Je kan hier alles lezen over the Moose Travel Network: Adventure Bus Tours in Western Canada | Moose Travel Network

1 like

Ga je alleen? Wat ben je dan van plan om van hier uit te regelen?
Of boek je alleen de vlucht en neem je een tent mee?

Ga je met een tent? Dat geeft je heel wat extra mogelijkheden.
Welk vervoersmiddel?

In Banff kan ik alleszins de WMCA aanraden.
Een hotel en hostel ineen, vlak naast downtown.
Het voordeel is dat je wanneer je in de hostel verblijft, ook kan genieten van de comfort die het hotel aanbied:)

Alls je alleen bent, zal het vaak goedkoper zijn in een hostel dan in een camping. Daarom koos ik er voor om ofwel in een hostel te verblijven ofwel wild te kamperen.

Verder zou je echt een bezoekje moeten brengen aan Chilko lake, en dan wel aan de Nu Chugh Beniz Campground, in de Nemaiah Valley. Toen ik daar binnenreed viel m’n bakkes echt open van verbazing:)**

En als je de tijd hebt kan je op vancouver island Tofino en Port Renfrew bezoeken.

Zelf ben ik een maand in Bella Coola verbleven.
Daar heb je voor 10 dollar per nacht een camping naast de rivier, met een kook en was-huisje (wc, douches, oven, fornuis, frigo…)

Heel mooie routes in de bergen en prachtig old-growth forest vind je daar.
Je moet er wel oppassen voor de beren. Op m’n eentje zou ik er niet wildkamperen…ik had een hond bij me:)

Ik ga samen met mijn vriendin. Waarschijnlijk nemen we inderdaad de tent mee. Geen vervoersmiddel geregeld, hoogstens een ticket naar Vancouver.