JR Railpass in Korea kopen?

Hi allemaal,

In september ga ik door Zuid Korea en Japan reizen. Ik heb 4 weken de tijd maar weet nog niet precies hoe ik mn tijd ga verdelen tussen de twee landen. Het wordt waarsch 2/2 of 1/3. Heeft hier iemand ervaring met een JR pass voor Japan kopen in Z-Korea? Kan dit? Dan hoef ik nl pas in Korea te beslissen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Geen ervaring mee, maar indien je een gewone landelijke JRP wilt lijkt het me het meest praktisch om een van de officiƫle agenten in Korea te bezoeken, of desnoods vooraf daar ergens proberen te informeren wat ze voor je kunnen betekenen. Voor een lijst van de agenten in Zuid-Korea, zie http://www.japanrailpass.net/area_01.html#KOREA

Een alternatief zou een van de regionale passen kunnen zijn. Die kan je veelal wel gewoon in Japan kopen, hooguit zijn ze dan soms net iets duurder dan wanneer je hem in het buitenland al had besteld. Maar uiteraard ben je dan wel beperkter in je mogelijkheden, en ook lang niet alle passen zijn echt voordelig. Voor een overzicht van alle beschikbare passen, zie Rail Passes in Japan

Ja je kan je jr pass in korea kopen, gewoon naar JTB gaan in seoul en daar kan je je jr pas kopen,
ik heb mijn jr pas gekocht in singapore bij JTB ,

Het kan tegenwoordig zelfs nog iets makkelijker: als proef is de JRP in ieder geval nog tot 31-3-2018 ook gewoon te koop op een geselecteerd aantal grotere JR-stations in Japan, inclusief de meeste internationale luchthavens. Enige nadeel hiervan: de pas is dan ongeveer 10% duurder dan wanneer je hem vooraf koopt.

Meer info hier: Japan Rail Pass (JR Pass)