Ik heb voor de maand augustus met reisorganisatie Pegase een vakantie geboekt in het Kempinski Ishtar resort aan de dode zee.
Gezien de recente dreigingen van de ISIS (radicaalislamitische beweging Islamitische Staat) tov Jordanië maak ik me zorgen of deze reis wel een goed idee is op dit ogenblik.
Nog ver voordat er daadwerkelijk iets aan de hand is, komt BuZa met aanscherpte reisadviezen. Op dit moment is daarvan nog geen spraken (voor de gebiede die groepsreizen bezoeken): Reisadviezen | Nederland Wereldwijd
Hou internet in de gaten, maar de overheid is nogal snel met aanscherpen van reisadviezen e.d. Pegase zal het e.e.a. ook wel in de gaten houden toch? Vraag gerust ook aan hen ivm de veiligheid tegen die tijd. Het kan zijn dat je er niets van zal merken en ik hoop dat je een leuke reis tegemoet gaat!
Ik woon een paar al jaren hier en ik kan je verzekeren dat het hier helemaal veilig is, en het ziet er naar uit dat het voorlopig zo blijft. Het is geweldig bij de dode zee, ik wens je een mooie vakantie toe.
Kun jij nu wat meer zeggen over de situatie? Ik ga volgende week vrijdag naar Jordanie. Gezien de IS en spanningen die daarmee eventueel kunnen komen (Jordanie support aan VS met die aanvallen), vraag ik met af of het nog verantwoord is in Jordanie?
Of weet iemand dat?
Er is hier nog steeds niets aan de hand. Het is hier al veertig jaar zo. Natuurlijk is er nu extra waakzaamheid, vooral rondom ambassades en in diplomatenbuurten in Amman. Verder is er al jaren extra controle bij hotels in het luxe segment, dat zal je wel merken. Ik vind het hier wat veiligheid betreft eigenlijk tot nu toe veel beter dan Nederland!
Ik zou zeggen, maak je niet ongerust en geniet van je vakantie en waarschijnlijk heb je ook minder toeristendrukte overal! Een voordeel zou ik zeggen!!
Erg bedankt voor je snelle reactie! Fijn om van iemand te horen die daar leeft. Het voordeel van minder toeristen had ik ook al stiekem bedacht.
Ik heb erg veel zin in de vakantie, lijkt me indrukwekkend mooi daar. Als jij idd nog niks merkt, kunnen we er volop van genieten.