Jong Nederlands meisje alleen - veiligheid

Hey allemaal,

Ben 17 jaar en over een paar maanden klaar met m’n middelbare schoolopleiding, waarna ik een jaar ga werken en reizen. Ik ben natuurlijk druk aan het nadenken over welke landen ik wil aandoen- Cuba staat in ieder geval hoog op het lijstje- en hoe duur en realistisch dat allemaal is. Mijn vraag wat betreft Cuba: Kunnen jullie inschatten hoe gevaarlijk het is voor een jong (nogal blond, qua haarkleur dan) meisje het is om alleen door Cuba te reizen?

Ik hoor graag van jullie!

Tja als je in Cuba wil gaan werken dan kan het duur worden, je kunt vrijwel alleen op toeristische bassis verblijven en geen inkomsten verwerven. Plus contact houden met je familie in Nederland kan een duur grapje worden. Nou is het ook niet zo heel makkelijk om een en ander geregeld te krijgen op afstand. Dat is een stuk makkelijker in landen als de Dominicaanse republiek, Panama, Costa Rica, de Nederlandse bijzondere gemeenten etc.

Ben je eigenlijk weleens in Cuba geweest?

Even voor de duidelijkheid: ik ben van plan eerst te gaan werken en dan te reizen, dus niet werken op reis, althans niet in de periode dat ik Cuba aan zou willen doen ;-). Misschien had ik dat niet zo duidelijk opgeschreven! Dus zou Cuba puur als toerist willen bezoeken!

Hoi Fleur,

Cuba is niet goedkoop, maar wel heel veilig. Het is dus geen enkel probleem alleen rond te reizen, ook niet als 17 jarig bond meisje :slight_smile:

Ben je tijdens je reis in Cuba eigenlijk nog 17? Ik kan me voorstellen dat het krijgen van een slaapplaats voor ploblemen kan zorgen. De meeste hotels bv. vereisen een minimum leeftijd van 18, wat ze daar in casa’s van vinden weet ik eigenlijk niet.

Dat geldt voor het meenemen van Cubaanse “gasten” Rumba… Niet voor het huren van een kamer…

Ik hoop dat je dat met zekerheid kunt zeggen. Hotels doen het niet.