Jom Kippoer in Israel heeft iemand tips?

Hallo,

Wij gaan in september naar Israel en ook tijdens de feestdag Jom Kippoer.
Ik begrijp van internetsites dat het openbare leven dan volledig stil ligt.
Heeft iemand ervaring met deze feestdag tijdens vakantie?
Dus tips wat te doen en waar? Onze planning is nog open dus we kunnen nog alle kanten op!

Alvast bedankt,

Groetjes Yvonne

Hallo Yvonne

Inderdaad ligt alles stil op Jom Kippoer.
Het is een beleving om het een keer in Israel mee te maken.
Het beste kun je in een seculiere omgeving zijn Eilat, Dode Zee of Tel Aviv
Tips: naar het strand gaan
een wandeling of fietstocht door de stad (TA) maken
genieten van de speciale sfeer en de rust

Beste Yvonne,

Denk eraan dat de Joodse feestdagen en dus ook Yom Kippur beginnen bij zonsondergang en weer eindigen bij zonsondergang van de volgende dag.
Stel dat Yom Kippur op een donderdag valt, dan begint het op woensdagavond. Vanaf 's middags 14.00 zijn er dan overal files op de weg.

Alles is dicht, ook restaurants. Er wordt ook nergens gereden en het is raadzaam om dat ook niet te doen.

groet,
Vizara

Hallo Vizara,

Bedankt voor je reactie… Ja ik had al zo’n donkerblauw vermoeden toen ik las wat de feestdag inhield. Dus ik denk eraan om dan naar de omgeving Dode zee te gaan. Ik neem eigenlijk aan dat als je in een toeristisch hotel zit dat je dan in ieder geval aan de basisbehoefte te voldoen moet zijn. Goede tip van het niet autorijden. Die neem ik zeker mee.

Groetjes,

Yvonne

Beste Yvonne,

Ook in een hotel zal er niets zijn. Zelf heb ik 2x tijdens Yom Kippur een huisje gehuurd in de Maagan Kibbutz Holiday Village, aan het meer van Tiberias. Het was toen mogelijk om daar te BBQen. Dit was in de 90er jaren. Het is verstandig om van te voren te vragen of dit nog steeds toegestaan is. In de buurt zijn winkels waar je het een en ander kan kopen; ook in de holiday village is een winkel.

groet,
Vizara