Een tijdje geleden had ik enige informatie gevraagd over het emigreren naar Aruba. Kreeg heel wat leuke reacties. Waar ik er ook achter kwam dat het als Nederlandse niet makkelijk zal zijn om daar te vestigen, dit qua werk en een verblijfsvergunning natuurlijk. Iemand vertelde mij dat het zeker 5 jaar duurt voordat alles goed is geregeld en je geen verblijfsvergunning meer nodig hebt.
Nou heb ik dus een poos goed nagedacht wat ik precies wil. Heb eerlijk gezegd nog steeds het gevoel dat ik het gewoon moet proberen. Ben nu dus ook druk bezig om werk te zoeken daar. Dus als iemand een paar goede tips heeft over werk zoeken daar, hoor ik die graag.
Nou werk ik al 4 jaar voor justitie hier in Nederland en hoorde in de wandelgangen dat ze op Aruba een jeugd gevangenis willen starten. Alleen kan ik zelf nog geen informatie vinden. Is er iemand die toevallig daar woont en wat meer informatie heeft over de jeugd gevangenis of is er iemand die zelf in de gevangenis daar werk of iemand kent die daar werkt en wat meer informatie voor mij heeft.
caramelqueen je schrijft dat je hier voor jusitie werkt, dan moet het voor jou zelf helemaal niet moeilijk zijn om achter die informatie te komen. Bij het ministerie moeten ze daar zeker wat vanaf weten, en anders probeer je het ministerie van buitenlandse zaken.
Bedankt voor je reactie. Het klopt dat ik bij justitie werk, maar dat wil nog niet zeggen dat ik achter alles kan komen. Heb hier bij een ieder navraag gedaan, maar er is verder nog geen informatie over te vinden.
Anders had ik deze forum ook niet geplaatst.
Zoals je ziet ben ik ook op zoek naar mensen die daar in de gevangenis werken of iemand kent die daar werkt.
Ik heb even gezocht maar kon het niet zo snel vinden. Er staat iig 1 grote gevangenis op Aruba (De KIA, Korrektie Inrichting Aruba) maar over een nieuw op te zetten inrichting heb ik nog niets gehoord.
Misschien is het handig deze mensen even te mailen
over de vraag jeugd gevangenis; je moet ervan uitgaan dat alles echt heel anders is als hier en alles maar moeilijk van de grond komt. ik heb veel info over de kia gehad en weet zeker dat er zich hier geen jeugd gevangenis gaat vestigen,…!
ook niet elders op het eiland kom zelf uit het werk en als de zorg hier al niet goed is geregeld voor de gewone mensen zal een jeugd zetting nog heel erg lang achterweg blijven…!
helaas welke opleiding heb je gedaan misschien kan je iets anders vinden daar tav jeugd!