Je laatste souvenir uit Zuid-Amerika

Wat is het laatste souvenir dat je uit Zuid-Amerika hebt meegenomen?

Ron de Medellin, rum uit Colombia. Helaas kwam 'ie in gruzelementen aan in Madrid :mad:

Ron de Medellin, rum uit Colombia. Helaas kwam 'ie in gruzelementen aan in Madrid :mad:

Een sarong met als print de Braziliaanse vlag.

Een tweepersoons hangmat uit Colombia.

Een kerststal uit Peru. De beeldjes staan momenteel te pronken onder mijn kerstboom (… en doen me nog vaak terugdenken aan onze heerlijke rondreis).

Op het vliegveld van Lima heb ik van mijn laatste Soles een grote fles Pisco gekocht om thuis lekker zelf Pisco Sour te kunnen maken :slight_smile:

Groeten Marjolijn :dag:

Een Peruaanse muts voor mijn achterkleinzoon.

Mate en een mate beker uit Argenintinie

Op mijn rondreis heb ik de meest afgezaagde souvenirs meegenomen: beenwarmers, mutsen, truien etc. uit Bolivia en Peru, tafellaken uit Ecuador, hangmat uit Colombia, maar nu ik thuis ben weet ik wat ik graag zou willen hebben: zo’n geweven wandkleed… Is er iemand een Zuid-Amerikaans wandkleed-handeltje begonnen in Nederland? :wink:

Ik heb van alles meegenomen. Van posters tot een vloerkleed, maar ook kleine portemoneetjes, etuis, een leren rugzak, beeldjes van hout, fotolijstjes, armbandjes, kettinkjes en ook een paar pantoffels.
Dit jaar ga ik terug, want ik moet en zal een paar nieuwe pantoffels kopen in Bolivia. Zin in…:cheer::cheer::cheer:

Het allermooiste souvenir zijn mijn foto’s en herinneringen aan Zuid-Amerika en mijn Boliviaanse moeder!

Een vals bankbiljet van 50 Pesos uit Argentinië en een houten christus beeldje uit Rio

Een Pachamama van keramiek, handgemaakt en gesigneerd. En een mariaatje met een jesusje, vrolijk met veel goud. Een Peru-tshirt (om in te slapen) en het shirt van The most dangerous road of the world, La Paz - Bolivia.

Mijn trouwring! Ik ben in Brazilië getrouwd

6 pakken Colombiaanse koffie voor mijn vrienden en familie.

Een theodoliet uit Buenos Aires. Gekocht op de markt, juli 2012.

Een gekke ring uit Colombia, die ze maken van een soort plant. Was maar 2 euro, dus ik heb nog overwogen om een hele voorraad in te slaan en op Koninginnedag te verkopen… maar liever ben ik de stad uit op Koninginnedag, dus toch maar niet. :slight_smile:

http://images.travelpod.com/users/cecilia74/10.1358991035.ring-1.jpg

Is een hoekmeetinstrument. Meer dan 100 jaar oud!

Een zilveren armbandje, gekregen van mijn ‘peruaanse moeder’ op de dag dat ik vertrok, nadat ik 7 maanden bij haar had gewoond.

Een Moai houten beeldje van Paaseiland, het is erg toeristisch maar moest er gewoon een hebben!!