Je laatste souvenir uit Afrika

@ Cecilia.
Is dat het? Hier zit ook geitenleer op, want de Himba zijn nomadisch geitenhoeders! Ze gebruiken ook veel dierenvet in die contreien, bijv. als zeep, dat vind ik ook niet lekker ruiken. Ik vroeg me af of het daarmee was ingevet.
Nou ja, zij vinden onze spulletjes waarschijnlijk ook niet lekker ruiken ruiken ;-0

Tegen mij zeiden ze dat het ook nog verschil uitmaakt of het leer van een mannetjesgeit of een vrouwtjesgeit kwam (ik weet niet meer welke dan zou stinken en welke geurloos zou moeten zijn). Ze boden me een andere lamp aan die volgens hen van het andere geslacht was maar ik hoefde niet meer. Dan maar gewoon IKEA :slight_smile:

Doet me ook denken aan de Djembé die we kochten, waar exotische houtvreters in bleken te zitten. Wij wonen in een houten huis…effe paniek

OOEEPS, hahaha… Maar zo te horen is het goed afgelopen.

Schalen van klei om Fuo Fuo uit te eten, vanuit Ghana.

die lucht (van geitenleer zie boven) trekt na een tijdje vanzelf weg als het product “opdroogt”. (er is dus nog hoop;))

Laatste souvenir uit Gambia: een handgeknoopt kleurig kleedje van ‘Rug Aid’ wat momenteel mijn bank siert en elke keer een glimlach op mijn gezicht tovert. Pure witte magie

1 like

Een foto van het mooiste hotel wat ik ooit heb gezien.
Helemaal Escheriaans-Elephant Hill-Zimbabwe met een kamer doe uitzicht bood op de Zambesi en de opspuitende Victoriawatervallen.

Het vervelendste souvenir was een tropische ziekte met 41.7 C koorts met de alom gratische diarree uit West Afrika:dag:

Zakje zand mooi donkerrood zand uit Mombo (Tanzania).
Fairsafari

1 like

Ook zand!
Een flesje met roodbruin zand uit Mtwapa en een met gelig zand uit Kilifi…Kenya.
Oja ook een mooie wandelstok met uitgesneden dieren, echt een pronkstuk!

duizenden prachtige foto’s die ons telkens weer in vervoering brengen.

1 like

Leuk om te lezen! Ik dacht dat ik een beetje raar deed door overal zand mee te nemen. Ik heb hier dus ook potjes zand staan, waaronder een potje rood zand uit Zuid-Afrika.

1 like

Een sponsorkind die de organisatie waarvoor ik werkte uit de gevangenis heeft gehaald.

http://i45.tinypic.com/n4jpth.jpg

Mijn mooiste souvenir(s) zijn alle prachtige herinneringen en foto’s/films van de safari van Mombassa naar Nairobi.
Verder hebben we gekocht: poppetjes van/bij de Masai, armbandjes en schilderijen.

Een Djembee natuurlijk zelf gehaald met een local in een fabriekje nou ja soort loods garage!

Een grote zak biltong, yammie