Hi allemaal -
We gaan van 13/7 (aankomst Medan op 14/7) tot 31/7 (vertrek Jakarta op 30/7) naar Sumatra & Java.
We zouden op 23/7 van Medan vliegen naar Yogyakarta of Solo (met aankomst rond 17u).
Gelet op de krappe reistijd die ons dan nog rest, laten we in elk geval - met spijt in het hart - de Bromo-vulkaan voor een volgende keer over.
Nu twijfel ik of Solo de moeite waard is (ik heb gezien dat dit in vele tours wel aan bod komt, vnl Sukur-tempels). Wat zijn jullie ervaringen?
Plan zou zijn als volgt:
MET SOLO
23/7 aankomst luchthaven Solo - overnachting in Solo.
24/7 Solo en Sukur en dan door naar Prambanan (waar we 's avonds naar Ramayana ballet willen gaan kijken). Overnachting in Prambanan.
25/7 Naar Borobudur (geen sunrise…) en dan naar Yogjakarta - overnachting in Yogya (met dan mogelijkheid om Kraton nog op 26/7 te doen en middagtrein te nemen).
ZONDER SOLO
23/7 aankomst luchthaven Yogya en door naar Borobudur (overnachting)
24/7 Borobudur (sunrise…) en dan door naar Prambanan (waar we 's avonds naar Ramayana ballet willen gaan kijken). Overnachting in Prambanan.
25/7 hele dag Yogjakarta
Wat zouden jullie doen? Is Solo de moeite waard of zouden we het toch maar overslaan (zodat we meer tijd hebben in Yogya)?
**Wat zijn de meningen over overnachting aan Borubudur / Prambanan (met dus sunsets en sunrises)? **Is dat het waard of is het handiger om Yogyakarta als uitvalbasis te gebruiken (gelet op goede transportmogelijkheden)? Tips en suggesties zijn zeker welkom ![]()
VERVOLG TRIP
26/7 trein naar Bandung (ik begrijp dat gelet op de uitzichten wordt aangeraden om overdag te reizen. Dat zouden we dan ook doen, ook al zou een nachttrein ons extra andere reistijd opleveren (ook al ben je de volgende dag wsch niet zoveel waard ;)). - overnachting Bandung.
27/7 omgeving Bandung (dit moet ik nog wat uitzoeken, maar zou dan wel naar de Tangkuban Perahu willen gaan om Bromo te “vervangen” :)). - overnachting Bandung
28/7 via Bogor naar Jakarta - overnachting Jakarta
29/7 Jakarta of tripje naar een van de Duizend Eilanden of Carita Beach? Ik begrijp dat dit echter niet de typische bikini-stranden zijn. Klopt dat? We reizen bovendien tijdens de Ramadan. Vraag me af of we dan niet beter elders een extra dagje spenderen? Pangandaran lijkt me echter moeilijk in te passen qua reistijd (vroeger in traject dan uiteraard).
30/7 Jakarta + terugvlucht rond 18u.
Alvast bedankt voor jullie tips & suggesties!!
Groetjes,
Nele